Avatar billede nuddel Nybegynder
05. april 2004 - 12:24 Der er 4 kommentarer

Problem med at linke til database

Jeg er ikk' helt sikker på hvordan jeg linker til min database online. Den ligger i samme mappe som aspx filerne. Men jeg får denne felj : Could not find file.
Ved følgende kode :        string connectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Ole DB Services=-4; Data Source=medarbejder_undersogelse.mdb";
            System.Data.IDbConnection dbConnection = new System.Data.OleDb.OleDbConnection(connectionString);

????? Hva' gør jeg forkert
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. april 2004 - 13:07 #1
du skal linke absolut, ellers skal du bruge server.mappath.
Avatar billede nuddel Nybegynder
05. april 2004 - 13:37 #2
skal jeg så bare skrive server.mappath i stedet for sti'en?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. april 2004 - 13:40 #3
Istedet for den _absolutte_ sti - ja.
Men kig her http://www.connectionstrings.com/
Avatar billede burningice Nybegynder
12. april 2004 - 23:41 #4
string connectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Ole DB Services=-4; Data Source="+ Server.MapPath(medarbejder_undersogelse.mdb);