Avatar billede jonathan Nybegynder
05. april 2004 - 12:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SMTP auth. på server

Jeg har lavet et program hvor jeg benytter mig af "System.Web.Mail.SmtpMail.Send(message);" til at afsende
en meddelse.
Men er først løbet ind i problemer med at visse pop3-servere
simpelthen har afslået at modtage mine e-mails pga. jeg
benyttede smtp.mail.dk som er åben for alle.

Nu vil jeg så gerne vide hvordan jeg konfigurerer "System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer" til
en server jeg har adgang til, som kræver godkendelse (auth.)
for at man kan sende igennem den.

Med venlig hilsen

Jonathan
Avatar billede guidmaster Nybegynder
05. april 2004 - 14:43 #1
Alt hvad du skal vide finder du her: http://www.systemwebmail.net/faq/3.8.aspx
Avatar billede jonathan Nybegynder
05. april 2004 - 17:06 #2
Jeg vil meget gerne give dig dine points, men dit link har desværre ikke hjulpet mig. Når jeg forsøger at benytte de schemas som er placeret på Microsoft's schema-server, så modtager jeg "The page cannot be found" - så jeg er vel lige vidt?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
06. april 2004 - 05:17 #3
Hvilken version af frameworket bruger du?
Avatar billede jonathan Nybegynder
06. april 2004 - 09:53 #4
Jeg takker for hjælpen. Det virkede åbenbart alligevel - det havde sandsynligvis noget at gøre med at port 25 var spærret på min forbindelse pga. TDC. Det giver mig dog ikke nogen naturlig forklaring på hvorfor jeg ikke kan hente det schema manuelt?
Avatar billede jonathan Nybegynder
06. april 2004 - 10:00 #5
For god ordens skyld skal nok lige nævne, at det ikke virkede på min maskine (min sætning kunne nok tolkes tvetydigt), men på den maskine som programmet var påtænkt at køre på. Denne maskine var placeret på en TDC Erhvervsløsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2004 - 22:19 #6
Jeg har et andet gæt: de headers virker kun med Exchange - og firmaet kører
Exchange med det gør TDC ikke.