Avatar billede olej Nybegynder
05. april 2004 - 00:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af kølingsmetode ( ikke vandkøling)

Så skal støjen reduceres..men hvad skal bruges. Jeg har følgende udstyr.Thermal Take tower kabinet ( det første som udkom, sort).
Thermal take power supply LC-400 ATX. MSI 875-NEO-FIS2R monteret med Intel P4-3,0. ATI redeon 9700 pro. Jeg skal have fundet en god løsning til at reducere støjen. Følgende komponenter skal efter min mening skiftes..Powersupply,passiv køling til ATI grafik kort,passiv køling til Intel Canterwood 875 (onboard), som idag er monteret med køler+blæser med lys, boxed køler fra Intel. Skal der monteres et par kabinet blæser ? Pabst 8412NGL ??. Som afslutning..hvorledes skal luftstrømmen i kabinette være efter endt udskiftning af kølere.

Hvilket udstyr/komponenter skal købes. ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. april 2004 - 10:25 #1
Hejsa
Det er en god ide at lave mere udluftning i kabinettet med Papst blaesere.

For mig at se har du 3 muligheder:

1.Put kun low-noise maatter i kabinnet.
2.Skift de komponenter som du omtaler ud med low-noise.
3.Goer begge ting som omtalt ovenfor.

Her er de ting jeg ville abefale:

Low-noise maatter:
Stroemforsyning:
Passiv koeling til grafikkort:
CPU-koeler:

Skipper
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. april 2004 - 11:14 #2
Avatar billede olej Nybegynder
05. april 2004 - 12:44 #3
Hvad så med : passiv køling til Intel Canterwood 875 (onboard), som idag er monteret med køler+blæser med lys. Der der "bare" monteres en 40*40*10 Papst blæser ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. april 2004 - 14:59 #4
jeg ville vente med at skifte koeler paa bundkortet - det skal man ikke goere hvis det ikke er MEGET noedvendigt..Desuden larmer koeleren ikke ret meget paa det bundkort.