Avatar billede gorba Nybegynder
07. februar 2001 - 22:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scanner!

Hejsa!
Jeg sidder og scanner mit momsbevis ind, da jeg ikke har en fax, og har muligheden for at sende det pr. email.
Der er bare et problem. Jeg bruger Omnipage pro. ret godt må jeg sige, men i textview ser det farligt ud, og i imageview er det som den er. Jeg gemmer imageview og åbner det så i mit Paint program. DET _ER alt for stort,\"2496 og 3520 px.\" Er scannet ind som A4 ark, og jeg har nu siddet og fedtet lidt med det uden held.
hvad gør jeg da det ser bedst ud i image udgaven.
Og hvorfor scanner den det ikke bare ind så man slipper for at rette i textview.?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. februar 2001 - 06:10 #1
Hvorfor scanner du det ikke bare som et billede og så sender det (JPG eller GIF) Det kan alle da vist se og udskrive.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. februar 2001 - 07:34 #2
Sæt din opløsning på scanningen ned, og gør som James siger.....eller gem det som.bmp....så skulle det virke...:)
1200 pixel\'s burde være rigeligt.
Avatar billede gorba Nybegynder
08. februar 2001 - 22:37 #3
James>Mr Athlon>
Hallo, jeg scanner det ind som et billede, gemt som bmp, men problemmet er at det er alt for stort, og vis jeg retter i str. i paint, ødelægger det resten af billedet.
Avatar billede nz Nybegynder
09. februar 2001 - 08:11 #4
Hej gorba

Du skal ikke bruge  Paint

Hvis du har MS office97 el. office 2000, kan du installere det jeg tror nok det gemmer sig under delen, \"produktivitet\".

Du kan nøjes med at scanne det i 300 dpi.  Det er rigeligt.  Du skal, som andre har nævnt, gemme i jpg el. gif format.  Det fylder ikke så meget.

Thorkild
Avatar billede spt Nybegynder
09. februar 2001 - 22:33 #5
åben billedet i et textbehandlings program (word eller hvad du nu har) juster magenderne og husk at trække det større i hjørnerne for at bevare xy forholdet. print det nu ud (ikke et billede over 17 mb det kan textbehandlingsprogrammer ikke håndterer)
Avatar billede gorba Nybegynder
10. februar 2001 - 12:50 #6
james,,, du få også point, desværre gik det for stærkt...
svar vis muligt..