Avatar billede lille_my Nybegynder
04. april 2004 - 12:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

webcam på sin hjemmeside, hvordan?

Hej

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle plante det her indlæg, så det blev her!
Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan man for sit webcam op på sin hjemmeside? det er vel noget med den skal fange et billede og uploade det x antalgange i x tidsinterval? eller hvordan fungere det?

håber i kan hjælpe mig :) Danny
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
04. april 2004 - 12:38 #1
tjaa der findes en del programmer til den slags, men jeg ville nok anbefalde Windows Media Encoder som kan hentes her http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx
Avatar billede nopsen Ekspert
04. april 2004 - 12:40 #2
Avatar billede lille_my Nybegynder
04. april 2004 - 14:23 #3
nu har jeg prøvet med webcamxp, men jeg kan ikke finde ud af at sætte det op, så det virker over nettet. Det virker kun på min computer, altså lokalt!
Jeg har udbyder hos CC og har router. Jeg har åbnet porten 8080 http-server, ved hjælp af deres hjemmeside. i tilfældet oppe over havde jeg brugt min lokal ip, derfor virkede det kun på min computer, men nu har jeg sat min udadgående ip ind, men det virker stadig ikke. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nopsen Ekspert
04. april 2004 - 18:37 #4
Gå ind under advanced, klik på "generate html code for your site" tryk på "generate code for video stream" og kopier den kode der kommer frem, ind i kildekoden på dit site.
Avatar billede lille_my Nybegynder
04. april 2004 - 21:26 #5
Det med at gå ind og generere kode, har jeg gjort, men det virker ikke :(
Avatar billede nopsen Ekspert
05. april 2004 - 09:01 #6
har du sørget for connecte dit cam? altså trykket på connect og valgt dit cam? når du har valgt det, dukker det op i det lille preview forneden, det skal du klikke på for at starte det.