Avatar billede kiss Nybegynder
04. april 2004 - 10:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Usb og firewire porte dur ikke - driver beskadiget eller mangler

Jeg kan PT ikke få mine usb porte og min firewire porte til at virke. Jeg har prøvet ALT. Problemet er at WinXP ikke kan starte driveren, fordi en er bskadiget eller mangler. I logbogen står :
Følgende boot-start- eller system-start-driver kunne ikke indlæses:
ohci1394
SlFilter

Ochi1394.sys er at finde i "drivers" biblioteket mens SlFilter.sys ikke er at finde på computeren overhovedet. I regedit står der om denne driver: "Silver 1394 Filter (1394 BUS Filter Driver)" Jeg aner ikke hvor eller hvorfor denne SlFilter er at finde og jeg kan ikke finde den på andre pc'ere der kører win XP proff. ligesom jeg. Jeg har som sagt prøvet alt som jeg kan komme på - reinstallering af alle mulige drivere (bundkort - firewirekort m.m.), winupdate, manuel installering af drivere, systemgenoprettelse (som ikke ville virke), reinstallering af winXP+efterfølgende SP1 og drivere fra winupdate, + alle andre, for mig, tænkelige løsninger alle uden virkning. Jeg kan kun tro at der er en fejl i min registreringsdatabase men jeg aner ikke hvor jeg skal lede eller hvad jeg skal rette. Søgninger på nettet har ikke umiddelbart kunne løse problemet heller. Jeg håber meget at nogen har en løsning.

Jeg har et ASUS P4B533 bundkort med INTEL chipset, WinXP prof., Firewire adgang via Soundblaster Audigy lydkort (har haft det fjernet og afinstalleret). Det er svært at leve uen sin flytbare firewire harddisk og uden USB.

PS: Logbogen oplyser at problemet opstod den 25. marts kl 22:40, men der er ikke installeret / afinstalleret noget omkring det tidspunkt.
Avatar billede peet-49 Novice
04. april 2004 - 14:46 #1
Du har enablet dem i bios??
Avatar billede kiss Nybegynder
10. april 2004 - 16:24 #2
Jeps, de er enabled. Jeg er lige kommet tilbage fra lidt påskeferie, derfor det sene svar...
Avatar billede peet-49 Novice
10. april 2004 - 16:29 #3
Boot op på XPèn i der første billede trykker du R, derefter skriver du chkdsk og trykker enter.
Du har prøvet systengendannelse?
Avatar billede kiss Nybegynder
13. april 2004 - 08:17 #4
Systemgendannelsen er prøvet, men den duede ikke, den ville simpelthen ikke gendanne systemet uanset hvilket tidspunkt jeg valgte. Mener du at jeg skal boote op på XP-cdrommen? og hvad får jeg ud af "chkdsk" ?
Avatar billede kiss Nybegynder
22. juni 2004 - 12:44 #5
Jeg lukker denne. Jeg formaterede og geninstallerede skidtet.
Avatar billede kiss Nybegynder
22. juni 2004 - 12:45 #6
Tak for hjælpen