Avatar billede fiscal Nybegynder
04. april 2004 - 09:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mest sikre firewall

Hej allesammen

Jeg er begyndt at blive lidt nervøs hvad ulovlige film, musik, spil og programmer angår. En af mine venners bekendte blev først på ugen snuppet af agp på DC++, og har fået en bøde 1.5 mio kroner.

Så er det jeg gerne vil vide, hvilket/hvilke programmer jeg kan sikre mig bedst muligt med, firewall, ip-blocker, hvad ved jeg. Jeg skal bare finde det bedste og mest sikre. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak...
Avatar billede fiscal Nybegynder
04. april 2004 - 09:51 #1
agp=apg, anti pirat gruppen :D
Avatar billede double-g Juniormester
04. april 2004 - 10:09 #2
Lige for at få een ting på det rene, så har din vens bekendte ikke fået nogen bøde, da APG er en privat organisation, og dermed *ikke* kan udskrive bøder. Det APG kan gøre at er anlægge en sag med krav om erstatning for krænkelse af ophavsret.

Hvad angår firewall og IP blocker, så kan du godt glemme det,for hvis du vil bruge DC, Kazaa eller lignende, så hjælper de ikke et hak. Firewall har overhovedet ingen effekt og IP blockerne blokerer kun for kendte APG/RIAA IP numre, og de kan snildt skifte IP nummer til et der ikke er kendt, og så er du lige vidt.

Eneste måde at sikre dig når du bruger 2 generations fildelingsprogrammer, er ved ikke at dele ulovlige filer, og heller ikke downloade ulovlige filer. Men så skulle du også være sikret 100%
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. april 2004 - 13:36 #3
Jeg er altid meget forsiktig med at opgive den mest sikre af noget som heldst, dels fordi at man jo skal kende ALLE andre for at kunne udtale sig om dette og dels fordi den der er mest sikker i dag jo ikke nødvendigvis er det i morger MEN:

Hvis jeg skulle vælge en personlig firewall som den mest sikre, så må det blive Bitguard (http://www.danwaresecurity.com/ ) Denne firewall anvender en design filosofi som ingan af de andre bruger, den er implementeret i ring 0, den´kikker på processor samtidig med applikationer og den implementeres som en service, hvilket gør den meget svær at omgå. D

Denne firewall koster lidt, men det er min opfattelse at den er alle pengene værd
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. april 2004 - 15:00 #4
Jeg er enig med double-g. Ingen firewall vil gøre dig usynlig overfor APG..
Avatar billede double-g Juniormester
04. april 2004 - 15:01 #5
bufferzone >> Sikker på at Bitguard kan få APG til at undlade at kikke i de delte filer i DC++ ??  :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. april 2004 - 15:09 #6
Nej og det er der ingen firewall der kan. Som jeg forstår tingene det, så virker p2p på den måde at du for at kunne downloade skal stille filer til rådighed. For at kunne stille disse filer til rådighed skal de jo være tilgængelige for andre og dermed også for APG. Bitguard kan godt spære, men så virker p2p ikke som jeg forstår princippet.

Jeg bruger selv p2p til at dele dokumenter med, men det er dokumenter jeg selv har skrevet, og dem er APG vel ligeglade med.

Jeg ved ikke så meget om lovgivning inden for piratområdet. Ikke fordi jeg er hellig, men fordi mit firma sørger for at jeg har adgang til det jeg har brug for. p2p kan sagtens anvendes lovligt, du skal bare lade være med at dele ting du ikke selv har copyright over
Avatar billede double-g Juniormester
04. april 2004 - 15:30 #7
Så er vi jo enige :-)
Avatar billede henrik_a Nybegynder
05. april 2004 - 10:15 #8
Med hensyn til valg af firewall, så prøv evt. at besøge www.agnitum.com
Deres firewall Agnitum Outpost fås både i en pro-udgave (koster penge) og en gratis-udgave. Gratisudgaven er blevet kåret som den bedste gratis-udgave firewall af Tænk og Test.
Jeg bruger selv deres gratis-udgave, og jeg synes selv den er ret god, da der er utallige muligheder for egen opsætning. Men check selv deres hjemmeside.
Avatar billede jhj_itp Nybegynder
05. april 2004 - 13:11 #9
Ja undskyld, men jeg kan altså ikke lade være med at poste en kommentar her.... Jeg har altid undgået enhver bekymring for at "blive opdaget", i det jeg ikke har noget ulovligt på min computer! Kan anbefales. Jeg mangler ikke noget. Stort set alt findes gratis.
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
05. april 2004 - 13:24 #10
God firewall: http://www.kerio.dk/
Hmm... ikke fordi det gør mig noget, men er spørgsmålet ikke formuleret ulovligt her på eksperten? Jeg har engang deltaget i et ligende spg, men uha det omhandlede jo noget om ulovligheder og lig så det blev lukket! Er Ekspertens reglemangt lavet om?