Avatar billede aalborg79 Nybegynder
07. februar 2001 - 18:55 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Installation af redhat 7.0

er kommet til hvor der står at \"du skal tildele en rodpartition (/) til en ægte linux-partition (ext2) før installationen kan gå videre\" ...hvad skal jeg skrive ? der er 4 (1 opdelt)harddiske med hver 2 GB.
Avatar billede seider Nybegynder
07. februar 2001 - 19:50 #1
Har du lavet ext2 partition, det lyder som om du ikke har gjort det endnu.

/* seider */
Avatar billede stig3 Mester
08. februar 2001 - 09:07 #2
Du er forhåbentlig klar over at hvis/når du laver en partition om til ext2, så sletter du alt indholdet af partitionen. Vær derfor sikker på at der ikke ligger noget du vil gemme.

Men ellers skal du lave en ext2 partion som seider siger og en partition til swap(ca. samme størrelse som din RAM eller 100MB). Lav dem ud af en af de 2Gb partitioner.
Avatar billede aalborg79 Nybegynder
08. februar 2001 - 16:11 #3
Hvordan laver man den ext2 partition ?
Avatar billede aalborg79 Nybegynder
08. februar 2001 - 16:12 #4
og hvordan udnytter jeg resten af de tilgængelige harddiske ?
Avatar billede stig3 Mester
08. februar 2001 - 16:18 #5
du laver dem til FAT, hvis det er windows du vil bruge dem til eller ext2 til linux. Jeg vil foreslå FAT da linux godt kan læse FAT partitioner.

Så lav dem til FAT med fdisk eller diskdruid og formater dem i windows.
Avatar billede aalborg79 Nybegynder
08. februar 2001 - 16:31 #6
hvordan man laver ext2...er stadig det vigtigste
Avatar billede stig3 Mester
08. februar 2001 - 16:34 #7
Det gør du under installationen af redhat, der hvor du fik fejlmeddelelsen.
Avatar billede aalborg79 Nybegynder
08. februar 2001 - 16:56 #8
jeg tilføjer en partition for /ext2
er det rigtigt ?
for den siger stadig det samme....
Avatar billede stig3 Mester
09. februar 2001 - 13:06 #9
Du laver en partition af typen ext2, hvor linux skal ligge.

Denne partition skal have et mountpoint:
/

og ikke:
/ext2

ellers er der en vejledning i installation af linux i linuxbogen, der kan downloades fra sslugs hjemmeside:
http://www.sslug.dk

Den er også nyttig i mange andre sammenhænge.