Avatar billede s_albion Nybegynder
07. februar 2001 - 18:03 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Trin for trin bundkort

Jeg søger hjælp til hvordan man trin for trin isætter et nyt bundkort, hvad man skal være særlig opmærksom på osv. Findes der evt. en webside som guider dig \"igennem\" denne montering?
Håber på hjælp.
Venligst
s_albion
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2001 - 18:22 #1
Du skal sådan set bare sørge for at bundkortet passer i kabinettet, altså om det er atx, at eller babyatx.
Så skal du sætte alle de skruer i, der skal holde det på plads.
Dernæst skal du sætte strømkablet til bundkortet (ikke til selve strømforsyningen, men fra strøforsyningen til mobo\'et) og så dele du skal have på bundkortet og så skulle det være iorden.
Bare sørg for at du ikke bruge en magnetisk skruetrækker.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. februar 2001 - 18:23 #2
Her er en side hvor du kan se hvordan du skal gøre.

http://linux1.aut.utt.ro/~vlad/how_to_build_a_computer.htm
Avatar billede s_albion Nybegynder
07. februar 2001 - 18:25 #3
Når jeg skal montere CPUèn, skal der så også flyttes på jumpere på bundkort?
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2001 - 18:30 #4
Det kommer an på hvilken cpu og hvilket motherboard du har.
Prøv at komme med al info omkring de ting du har.
Og hvad du specifikt vil vide, så skal jeg prøve at svare/give dig en udførlig guide :-)
Avatar billede s_albion Nybegynder
07. februar 2001 - 18:37 #5
Krusell
Jeg har ikke købt noget endnu. Jeg vil først se om det muligvis er noget jeg kan finde ud af, eller om jeg skal lade forhandler om sagen. Bedst ville det være hvis jeg kunne bestille over nettet og spare pengene til montering.
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2001 - 18:58 #6
Det er nemt nok.
Hvis du f.x. køber en nyere amd. Duron eller T-bird. Også Intel for den sags skyld, finder nyere bundkort selv ud af, hvordan det skal indstille, medmindre du vil Overclocke.
Ellers, så er der i manualen en udførlig beskrivelse af, hvordan du skal sætte evt. jumpere.
Og ellers kan du altid skrive her, så skal jeg prøve at hjælpe dig igennem. Det er nemmere, end det lyder. Det med at samle en pc, selv...
Avatar billede s_albion Nybegynder
07. februar 2001 - 22:01 #7
Tak for din venlighed krusell, Jeg vender tilbage  snarest.
Venligst
s_albion
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2001 - 22:24 #8
Ok.
Det kan godt være jeg ikke lige svare med det samme, men jeg plejer at checke hver dag.
Avatar billede toast Nybegynder
08. februar 2001 - 11:26 #9
s_albion --> Start med og smide ram, processor og køler på bundkortet inden du smider det ind i kabinettet. Et lille råd.

Toast
Avatar billede s_albion Nybegynder
08. februar 2001 - 16:54 #10
Ja så er jeg tibage! Jeg har købt ASUS P5A super7 mainboard. Alt er gået perfekt, meeen en tosset ting jeg ikke kan få til at virke er en ledning fra mit kabinet-lampe ,så man kan se om HD arbejder. Jeg ved ikke hvor den skal forbindes?? Jeg har set på brugervejledning fra bundkortet men her står intet om et HD ledningslampe??
Kan i hjælpe!
s_albion
Avatar billede krusell Nybegynder
08. februar 2001 - 18:52 #11
Jo, der gør.
Eller det burde der gøre. Jeg har (heldigvis) det samme mobo i min gamle maskine og det virker fint.
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af hvor det skal sidde...
Avatar billede s_albion Nybegynder
08. februar 2001 - 19:37 #12
Du har ret Krusell.
Det gør der faktisk. Men det står ikke i forbindelse med de øvrige ledninger fra kabinettet. Det står sidst i installationshæftet ;-)
Nå men nu virker skidtet. det er jo bare herligt, så lærte man det med.
Håber jeg kan være til hjælp på et andet tidspunkt.
Venligst
s_albion
Avatar billede krusell Nybegynder
08. februar 2001 - 20:52 #13
He, skummelt.
Kunne ikke lige huske hvor det stod, da det efterhånden er et år siden jeg satte den sammen. Og kunne heller ikke lige finde manualen.
Held og lykke med den :-)