Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
03. april 2004 - 14:07 Der er 15 kommentarer

Printer kan ikke udskrive

Jeg har en printer ved navn Minolta PageWorks/Pro 1100L, som jeg skal have til at køre som min standard printer. Når jeg sætter den til den primære printer, kan den stadig ikke skrive ud.

Den hedder Minolta PageWorks/Pro 1100L.

Når jeg prøver, sker der ikke noget, og den viser heller ikke nogle udskriftsjob.

Hvad skal jeg gøre for at få en til at skrive ud?
Avatar billede dewil Nybegynder
03. april 2004 - 17:40 #1
Er den overhovedet installeret? Prøv lige at kikke i din enhedshåndtering.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2004 - 17:42 #2
Styresystem ?
Avatar billede dewil Nybegynder
03. april 2004 - 18:34 #3
Ja, frem med godterne, også vigtigt at vide om den er forbundet via USB eller LTP1(printerport)?????
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
04. april 2004 - 00:23 #4
Den er installeret.

Styresystemet er Windows XP Pro

Den er forbundet via printerporten
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. april 2004 - 01:05 #5
Og du bruger den korekte driver ?
Prøv evt. at geninstallere - http://www.qms.com/support/current_printers/win_xp.html
Avatar billede dewil Nybegynder
04. april 2004 - 09:06 #6
Prøv at gå ind i: Start/Indstillinger/Printere og faxenheder, tag Egenskaber på din Minolta, vælg fanebladet: Porte og sørg for at det er LTP1 porten der er markeret og fra Fanebladet: Generelt kan du bagefter udskrive en testside.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2004 - 11:08 #7
Skal det forstås sådan, at hvis den IKKE er sat som primær printer, så virker den?
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
05. april 2004 - 15:50 #8
Der var intet af det der virkede... Den vil stadig ikke skrive ud, og den melder ikke fejl på nogen måde. Den printer simpelthen bare ikke ud.

-Nej, uanset om den er sat til primær printer eller ej, så virker den ikke.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. april 2004 - 15:52 #9
Tror da den printer fejler noget.
Har den for nyligt virket på en anden pc ?
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
06. april 2004 - 12:03 #10
Den har aldrig været tilsluttet andre computere.
Avatar billede weaponx Nybegynder
06. april 2004 - 12:05 #11
Nogle printere kan ikke finde ud af at udskrive med et-vejs printer kabler. Prøv evt. at sætte et to-vejs printer kabel til.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. april 2004 - 13:04 #12
Kan den evt. tilsluttes via USB, er det måske løsningen.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
07. april 2004 - 16:17 #13
Tror jeg ikke den kan, det er en ældre printer...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. april 2004 - 16:58 #14
Hvis der er et usb-udtag på printeren kan den, ellers ikke - så kontroller det ;o)
Avatar billede ralph4 Nybegynder
27. april 2004 - 23:20 #15
Som skrevet står - UDSKIFT printerkabel med et nyt (bidirectionel, der fåes vist ikke andet idag)
Gå ind i bios/integrated periphals (eller I/O-et-eller-andet) og sæt parallel port mode til SPP (eller standard eller normal)
Slet printeren og lad windows finde den selv under opstart, hvis den intet finder, så kan den ikke "se" den og der må være noget galt med enten printer eller parallelport, lån en anden printer og check printerporten med den