Avatar billede disney26 Nybegynder
03. april 2004 - 11:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 spalter i word, hvor man kun bruger den ene

Jeg er ved at udarbejde en brevskabelon til mit firma.

Jeg har oprettet et worddokument med 2 spalter. Den venstre spalte er den man skriver i, og den højre står der en tekstboks med adresse telefonnummer og firmanavn.

Jeg ønsker ikke at der står andet end firmanavnet i den højrespalte.

Det er så meningen at man skriver sin tekst til kunden i den venstre spalte.

Jeg har bare et problem. Når jeg skriver i den venstre spalte, og når ned til bunden af dokumentet, fortsætter teksten i den højrespalte, hvor der absolut ikke skal stå noget, bortset fra firmanavn.

Kan jeg sætte dokumentet til at det kun skal skrive i venstre spalte?
Avatar billede disney26 Nybegynder
03. april 2004 - 11:56 #1
Svar= opret en tekstboks og træk den hele vejen ned på siden, på den måde vil man kunne skrive i venstre side, uden at skrive i spalte 2.

Obs man skal kun have en spalte til dette, så slet spalte 2, hvis du har oprettet 2 spalter.

Dette virker kun på den første side naturligvis. Så evt. skal det kombineres med sidehoved:-)
Avatar billede rvm Nybegynder
03. april 2004 - 15:22 #2
Det er noget af en høker løsnning, du der har accepteret. Den "rigtige" løsning er at sætte tekstboksen (så tektsboksen var god nok *S*) ind i sidehovedet og der skrive dine firmaoplysninger. Du kan herefter ændre på afsnitsformateringen (i dokumentet- ikke i sidehovedet) og sætte højre margin til at gå til det punkt, hvor tekstboksen starter.