Kan komme på nettet, men ikke gennem router!!
Har købt en OvisLink (elive) router gennem Zitech, og har nu prøvet ALT for at få vores to PC’ere på nettet. Det virkede med vores gamle D-link 604 router, men den døde:-( Begge PC'er kan komme på nettet individuelt, men ikke gennem routeren. Når det hele er sat op efter routermanualen, står der "LAN forbindelse tilsluttet" på begge PC’ere, men de viser begge "siden kan ikke vises", hvis man går på nettet.Alle mine oplysninger:
Jeg har Tiscali abonnement (256/256) og en Cisco 677 ADSL router/modem.
Jeg har brugt den medfølgende ”Broadband Router” CD til at konfigurere routeren.
- Begge computere finder routeren (”router found”)
- Begge computere får tildelt DHCP automatisk.
- Der har været to fejlmeddelelser: 1) ”Can’t get WAN port IP of broadband router”. 2) ”Can’t send ICMP packet to internet”. Men det virker som om (den anden gang jeg forsøgte), at den blot skrev ”Can’t connect to internet”.
Den ene PC (”COMP1”) får tildelt:
IP = 192.168.1.3
Undermaske = 255.255.0.0
Standardgateway = 192.168.1.1
Den anden PC (”COMP2”) får tildelt:
IP = 192.168.1.4
Undermaske = 255.255.0.0
Standardgateway = 192.168.1.1
Begge PC'er har samme DNS primary og DNS værdier: 212.54.64.170/212.54.64.171
PING-resultater:
PING 192.168.1.1 VIRKER IKKE!
PING 192.168.1.2 VIRKER!
PING 192.168.1.3 VIRKER!
PING 192.168.1.4 VIRKER!
PING 212.54.64.170 VIRKER IKKE!
PING 129.142.20.35 VIRKER IKKE (DR’s hjemmeside)
Så det er som om netværket er sat korrekt op til at bruge routeren som adgang til internettet. Men den vil bare ikke gå på nettet.
Der fulgte et program med på CD’en, som kan ”finde” den lokale router og se indstillingerne for den. Her kan man se ”devise” navnet, som er lig med computernavnet samt diverse IP instillinger. Hvis jeg via CD’en har konfigureret routeren på min PC med navnet ”COMP1”, og leder efter routeren på den anden PC (”COMP2), finder den samme ”devise”-navn = ”COMP1”, og viser IP indstillingerne for ”COMP1”: Dvs. den viser her: Internet Port IP = 192.168.1.3. Hvis man ser inde under ”LAN-forbindelse” på ”COMP2” er IP’en dog stadig 192.168.1.4 (også når man opdaterer/reparerer forbindelsen). Ved ikke om det betyder noget?
I routermanualen står der, at man skal gå ind på adressen: 192.168.1.254, hvis man får problemer. Men her vil ”siden ikke vises”. Har prøvet at gå ind på en anden adresse: 192.168.1.2; men så skal man skrive et brugernavn og password. Ved ikke hvad det er??
Håber I kan hjælpe; som I kan se, har jeg prøvet en del!