Avatar billede whyme Nybegynder
03. april 2004 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Links til guides og andet der kan hjælpe min søster

Hejsa,

Jeg er ikke selv særlig god til photoshop eller noget, men min søster (ca. 30 år) vil gerne gå igang med at lege med det og lære noget...

Hendes kendskab til EDB er ret lille... hun kan finde ud af at sende og modtage mails, og søge på nettet, og bruge netbank, bruge word, og chatte og det er som sådan også det eneste.

Jeg søger så en bunke af gode (skal være danske) sider hvor hun kan starte med at lære om photoshop, og hvorfor photoshop er godt, og så også en del guides, så hun kan komme igang og lære de forskellige indstillinger m.v.

Mange tak.
Avatar billede strych9 Praktikant
03. april 2004 - 00:26 #1
Hej whyme.
Din søster bør tage et PC Kørekort kursus eller noget i den stil først. Hun bliver simpelthen nødt til at lære noget om fil formater og nogle helt basale ting som at gemme og hente filer osv før hun går igang.
Det er blot min mening. Andre kan selvfølgelig have en anden..
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2004 - 00:29 #2
Avatar billede spe Nybegynder
03. april 2004 - 01:15 #3
Der er også noget at hente via bøger/hæfter. IDG har udgivet et begynderhæfte om Photoshop, koster under 100 kr. http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-572-2
Denne bog http://www.softworld.dk/books/detail.asp?ID=91 ville også kunne bruges og den kan også lånes på biblioteket.
Avatar billede meye Nybegynder
03. april 2004 - 15:58 #4
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2004 - 16:11 #5
meye -> retter lige dit link så man kan finde tuts´ne :-)
http://zyph.dk/tuts/tutorials.php?mode=ps
Avatar billede sonnic Juniormester
03. april 2004 - 17:16 #6
Dansk side for begyndere med Photoshop.

http://www.villysonnichsen.dk

Villy.
Avatar billede meye Nybegynder
03. april 2004 - 17:38 #7
chalde > aaahh...så ikke han havde skiftet design :)
Avatar billede whyme Nybegynder
04. april 2004 - 18:13 #8
Jeg har købt det hæfte til min søster nu, og er ved at samle links..

kan i finde flere links til guider på nettet, vil gerne kunne give eksempelvis 10-15 stks, hun kan have til at kigge på...
Avatar billede chalde Seniormester
04. april 2004 - 18:54 #9
Samling af _mange_ tuts, dog ikke på dansk:
http://www.good-tutorials.com/
Avatar billede whyme Nybegynder
04. april 2004 - 22:26 #10
Det er krav at det er dansk... jeg er faldet over mange danske sites - dog kan jeg selvfølgelig ikke finde dem nu hvor jeg skal bruge dem, doh...
Avatar billede spe Nybegynder
04. april 2004 - 23:09 #11
Der er en lille smule her, www.dtpkursus.dk , men nok mest til lidt senere når det grundlæggende er på plads.