Avatar billede japster Nybegynder
02. april 2004 - 22:33 Der er 6 kommentarer

XP vil ikke starte op.

Hej folkens!

Jeg har erhvervet mig en 2.5" til 3.5" adapter så jeg kunne smide min harddisk fra min laptop over i min stationære og formatere og installere XP. Det hele går perfekt ´på den stationære, men på laptoppen kan den ikke komme ind i windows. Når jeg kører den i safe mode når den til mup.sys før den fryser, hvis det har noget at sige.

Hvis jeg installerer XP over disketter på laptoppen kan jeg heller ikke komme ind i windows. Jeg har intet cd-rom-drev i den, og den kan ikke boote fra USB. Hvad kan det være der gør at min laptop nægter at komme ind i windows...

på forhånd tak...
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. april 2004 - 22:41 #1
prøv med en Repair

1 forsøg først dette: Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.

2:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

3: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

5: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

6: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede japster Nybegynder
02. april 2004 - 22:44 #2
læs dog for fanden... "Jeg har intet cd-rom-drev i den" håber du har kopieret det der ind, ellers er der da skrivekrampe på vej ;)
Avatar billede kenp Novice
02. april 2004 - 22:55 #3
Den eneste mulighed jeg ser at du har er!

Indstallere win98 mens du har sat harddisken i din stationær! nrå den er færdig med det så kopier du XP over på harddisken i en mappe.

Sæt den tilbage i din bærbar, også indstallere XP fra den mappe du har smidt det i på dit drev! for du får den ikke til at starte op når du ikke indstallere XP i den computer som det skal sidde i.
Avatar billede japster Nybegynder
02. april 2004 - 23:00 #4
det har vi gjort over netværk.. men efter install vil den ikke gå ind i XP..
Avatar billede halifax Nybegynder
03. april 2004 - 02:53 #5
Der er en "tråd" her om mup.sys - måske med ideer til løsning for dig "XP Re-booting at MUP.sys NEED HELP ASAP!!!!"
http://bink.nu/Forums/ShowPost.aspx?PostID=1585
Avatar billede halifax Nybegynder
03. april 2004 - 03:13 #6
Mup.sys er åbenbart skyld i meget: "How I solved Mup.sys problem XP Pro"
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/97354.html