Avatar billede swiffer Nybegynder
02. april 2004 - 22:06 Der er 14 kommentarer

Driver til tastatur?

Jeg har et ganske almindeligt standardtastatur med Ps2 stik (de små runde) i enden, som jeg via en converter har sat til serielporten. Der sker bare ikke noget - er denne opstilling overhovedet mulig, eller mangler jeg bare en driver af en art?

På forhånd tak :)
Avatar billede chalde Seniormester
02. april 2004 - 22:11 #1
Mener ikke du kan plugge et tastatur i seriel porten. End ikke med converter.
Men hvis det er, så er det _meget_ sjældent ps2->seriel converters virker.
Avatar billede kodak Mester
02. april 2004 - 22:24 #2
Hvor gammen er din converter?

Og virker det når converteren ikke er imellem?
Avatar billede swiffer Nybegynder
02. april 2004 - 22:31 #3
Jeg har prøvet 2 forskellige convertere, med samme negative resultat. Både comport og tastatur virker fint - bare ikke sammen.
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2004 - 00:13 #4
Jeg har haft forsøgt med ps2->seriel convertere til mus. Her var der ingen af de kombinationer mellem 3 converters og 3 mus der virkede.
Som sagt er det _meget_ sjældent de virker.
Og jeg mener heller ikke du kan køre tastatur gennem serielport.
Men hvorfor skal du bruge com-porten?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:23 #5
Har ALDRIG hørt om at tastatur skal køre i serialporten.. kun i DIN stik i de gamle computere... har ihvertfald aldrig prøvet gennem serial... du må da have en meget gammel computer.. prøv at få et nyere motherboard??
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:25 #6
Ahhh... sorry tænkte på mus... men med keyboard har jeg kun haft sucess med Serial->Din... tror jeg... ikke med Serial->PS2..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:27 #7
Tror ikke at PS2 stik kan konvertere til Serial... De gamle standarder som jeg kender er at:
Keyboard til DIN stik, og Mus til Serial stik... har vist aldrig set et Keyboard gå til Serial..... tror jeg ikke kan gå...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:30 #8
Hey Chalde... hehe... syntes vi tager nogen af de samme spørgsmål
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:35 #9
Tror jeg vrøvler lidt i aften.... I gamle dage var det sådan at Mus var Serial(Com) og Tastatur var (DIN)...... og tastatur(DIN) tror jeg ikke man kan få konvertere.. og fra mus kan man vist godt.. MEN PS2 til Serial tror jeg ikke at jeg har stiftet bekendskab med før...
Avatar billede chalde Seniormester
03. april 2004 - 00:49 #10
Fisker også lidt efter om det er en gammel computer han sidder med, og bare skal have fat i en ps2->din converter.

Man kan godt få ps2->seriel converters (mus), men jeg har endnu ikke stødt på en der virkede.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:51 #11
hehe... er nok også billigere at købe et Motherboard der understøtter det rigtige...
Avatar billede swiffer Nybegynder
03. april 2004 - 01:02 #12
Computeren er relativ ny... Problemet er at Ps2indgangene er knækket. :-X Jeg gider ikke at bruge penge på det, så det var jo smart hvis det kunne fungere med de midler jeg har, ikke? :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 01:08 #13
Kommer jo an på hvor lang tid man vil bruge for at få det til at virke.. hvis det er garanti på, så prøv at få dem til at dække og bytte.. hvis Ikke og hvis det er billigt, så køb et nyt motherboard.. eller se om der er en PS2->USB converter....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:05 #14
Lukketid?