Avatar billede lht Nybegynder
02. april 2004 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med EP-8K7A+ bundkort og ny processor

Hej alle sammen

Jeg har et problem som jeg håber at jeg kan få hjælp til at løse.
Jeg har en PC med et EP-8K7A+ bundkort og en 1200 MHz processor.
Nu har jeg købt en 2200 MHz Athlon XP (T-bred) processor som ifølge specifikationerne skulle kunne fungere sammen med bundkortet. (se link)

http://www.epox.ru/support/mb/cpu-support.pdf

Det gør det bare ikke.
PC'eren starter op og jeg får det første windows logo op og den lille blå bjælke der viser at at den indlæser windows men når det er færdig bliver skærmen bare gråsort.
Hvad kan jeg gøre???
Jeg har indlæst den sidste nye bios upgrade men intet hjælper tilsyneladende.
Jeg har også prøvet med en 2000 MHz og den laver det samme nummer engang i mellem. Men jeg har haft den op og køre et par gange med denne processor.

Mvh.

LHT
Avatar billede tgjensen Nybegynder
02. april 2004 - 22:03 #1
kan du gå ind i fejlsikret tilstand? det er nok ikke prossecoren eller bundkortet der er noget i vejn med det kunne godt tyde på nogle windows drivere der drille! hvad os har du? kan du evt kører en repair?
Avatar billede lht Nybegynder
02. april 2004 - 22:14 #2
Jeg kører Win XP pro.
Jeg kan ikke gå i fejl sikret men hvis jeg sætter min gamle 1200 i igen så køre systemet.
Jeg har prøvet at installere win XP fra bunden men på et tidspunkt går den død under indstalationen.
Avatar billede peet-49 Novice
03. april 2004 - 09:52 #3
Du skal ændre FSB i bios til 133
Avatar billede peet-49 Novice
03. april 2004 - 09:52 #4
Somme tider skal der køres en repair af windows.