Avatar billede curtain Nybegynder
02. april 2004 - 16:35 Der er 10 kommentarer

Brænde på to cd'er

Hej

Jeg skal brænde et program, som er i ISO formatet ned på en cd ( ISO betyder at man kan brænde det direkte til en cd, og derefter installere det, direkte fra cd'en ) Mit problem er så bare at programmet fylder 722 MB, og på mine cd'er kan der kun være 700 MB. Er der en måde hvorpå jeg kan få det over på 2 cd'er?

Jeg bruger ROXIO cd creator
Avatar billede viciodk Praktikant
02. april 2004 - 16:36 #1
Det kan godt ligge på én CD. I ISO-filen ligger der også en masse oplysninger om hvordan filen skal brændes osv. Det er altså ikke alle 722 MB der er data.
Avatar billede wickedd Juniormester
02. april 2004 - 16:39 #2
Du kan også købe 800mb cd'er ..
Avatar billede viciodk Praktikant
02. april 2004 - 16:42 #3
Hvis ISO-filen virkelig IKKE kan være på én CD (hvilket jeg tvivler ret kraftigt på), så skal du ikke regne med at det vil virke hvis du deler filerne op på 2 Cd'ere.

Hvis det f.eks. er en Linux-installations CD du sidder med, så går det jo helt galt når en fil kalder en anden fil som så ligger på en helt anden CD.

Men til at dele filerne kan du bruge WinImage / IsoBuster.
Avatar billede viciodk Praktikant
02. april 2004 - 16:42 #4
wickedd -> Eller overburne ;)
Avatar billede wickedd Juniormester
02. april 2004 - 17:10 #5
Det holder jeg mig fra, hver gang jeg har prøvet er min brænder gået i udu :p
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. april 2004 - 17:33 #6
Korrekt. Overburn er ikke en god ide, da det kan skade hardwaren (brænderen).

curtain> Prøv at starte brændingen alligevel. Hvis den siger, at cd'en skal "afsluttes"/"lukkes", vælger du bare ja.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 18:31 #7
når det kun er 22 mb, så skulle det ikke være noget problem..!!
programmet sig noget med, at mediet er for lille, og vil så spørge om det skal afslutte cdén.sig ja..O)
vil tro det er det thesurfer også mener..?
men ellers prøv clone cd, det laver et image af dataén, og ikke af mediet.!
http://www.sikkopi.dk/CCD-manual/CloneCD-hovedvindue1.htm
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=623
Avatar billede curtain Nybegynder
02. april 2004 - 21:04 #8
Når jeg prøver at brænde filen, siger den bare at den er for stor of spytter cd'en ud igen. Kan du ikke lige forklare præcist hvad clone cd gør, og hvad jeg kan få ud af at bruge det?
Avatar billede curtain Nybegynder
02. april 2004 - 21:18 #9
Hvordan bruger jeg cd clone og hvad kan det?
Forstår selt ikke hvad et image af noget er.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. april 2004 - 09:13 #10
et image er en kopi af et drev, et billede.lidt som at tage en fotokopi..??
prøv at pakke filen ud på hdén, og lav et nyt image af filen, prøv at bruge sikkopi, guiden..det er den bedste der er..!