Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 16:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Tilføj ny hardware finder ikke mit nye lydkort.

Jeg har købt et nyt lydkort ( sound Blaster live 5.1 digital), som jeg har installeret i min pc ( WIN98 se) , men når jeg starter pcén op finder den ikke mit nye lydkort.

Tilføj ny hardware søger efter drivere til:
Pci Multimedia Audio Device,
Pci input controller &
Microsoft Kernel system rendere.
( jeg ved ikke hvad disse ting er).

Mit gamle lydkort har jeg fjernet ( Avance Logic Als120 Audio adapter).

Er der nogen som kan hjælpe mig ? Venlig hilsen Mette
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 17:04 #1
har du ikke fået en cd med, sammen med kortet..prøv at stikke den i, og se hvad der sker..O)
Fjern evt. det gamle software, fra tilføj/fjern programmer-
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2004 - 17:07 #2
Den har jo fundet det, det er Multimedia PCI device, du skal have cdèn der fulgte med i cdrommen under indstallation af kortet.
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 17:11 #3
jeg har fjernet det gamle software, og jeg har prøvet at installere det nye lydkort fra cdén 2 gange men det virker stadig ikke !
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 17:14 #4
Så " Multimedia PCI device" er altså det nye lydkort, jeg troede, at der skulle stå Sound blaster ! jeg prøver lige igen !
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 17:22 #5
dvs..der kommer ikke noget lyd ud...??

Prøv at stikke det lille stik fra cd-rommen, ned i lydkortet..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 18:02 #6
håber du finder ud af det..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 18:03 #7
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 18:24 #8
hej igen !
Nu har jeg installeret driverne til lydkortet. ( jeg installerede kun driverne og ikke de ekstre programmer).
jeg har tilsluttet med analog cd audio cable !
Den lille højtaler er tilstede i H hjørne af skærmen.

Men jeg kan ikke høre lyde når jeg afspiller en cd eller windows lyde.
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 18:26 #9
jeg har prøvet windows fejlfinding, men jeg kan ikke finde fejlen !
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 18:35 #10
det med stikket...det er internt, altså tag låget af, og check om den lille(tit grå) ledning går fra cd-rom > lydkort, der er sikkert 2 el. flere porte i kortet men vælg nr.1
Og prøv med computer højtaler eller hørebøffer..O)
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 20:41 #11
Stikket er sat i, og jeg har prøvet med hørebøffer og jeg har tilstuttet pcén til en forstærker. Men der er ikke lyd ! det burde virke, men ?????
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 20:54 #12
hvis der ingen udråbstegn er i enhedshåndtering, så ville jeg nok bytte det..O/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. april 2004 - 20:57 #13
men jeg ville nok lige 1. checke..forkert driver(os), om der er noget onboard, der skal slås fra i bios, skifte pci slot..O)
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 21:13 #14
Der er ingen gule udråbstegn.

DRIVERE :
Enheder til lyd, video og spil:
-Creative EMU10K1 audio processer.
-Creative EMU10K1 gameport.
-Creative Joystick Emulation.

Multimedie drivere:
- lyd til creative EMU10x streaming Audio

Det er vel ok !

Jeg tror ikke at der er noget onboard som skal slås fra, mit gamle lydkort sad i PCI slot.
Avatar billede mette_k Nybegynder
02. april 2004 - 21:17 #15
Nej sludder det sad i et ISA slot- men det er jo taget ud !
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. april 2004 - 09:15 #16
jeg tror det er en bios setting, der mangler..???
Avatar billede mette_k Nybegynder
04. april 2004 - 17:29 #17
Jeg har haft mange problemer med min pc, så jeg er startet helt fra bunden igen !derfor har jeg ikke kunne tjekke svar !
det tager lidt tid. Men jeg vil gerne vide hvad en bios setting er, jeg ved ikke så meget om bios ! venlig hilsen mette
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. april 2004 - 19:32 #18
Avatar billede mette_k Nybegynder
04. april 2004 - 20:34 #19
Tak for linken til Bios guiden - den ser overskuelig ud !

Jeg tror, at jeg er ved at løse mit problem. Lydkortet er installeret igen !

Jeg kan ikke afspille audio cd i sound blasters player eller windovs media player !

MEN jeg kan afspille audio cd i Windows cd `afspiller ( programmer- tilbehør- underholdning- cd afspiller). Bruger denne afspiller mit lydkort ? Hvis ja, kan jeg vel løse problemerne med de andre afspillere ! Håber at jeg er ved at lære det ??
Avatar billede mette_k Nybegynder
05. april 2004 - 02:19 #20
Nå ! så fik jeg løst problemet. Jeg brugte Creative diagnostick ! et program som fulgte med ! jeg testede højtalerne i de forskellige indgange i lydkortet, og fandt den rigtige. Tak for hjælpen undervejs ! venlig hilsen Mette
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. april 2004 - 16:20 #21
anytime..O)