Avatar billede rank Nybegynder
02. april 2004 - 14:05 Der er 4 kommentarer

Computer tænder selv

Jeg har en computer med Xp, og den vil ikke lukke ned. Den genstarte bare i stedet for. Derudover tænder den selv, hvis den bare har stået et par timer. Hvorfor?
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2004 - 14:10 #1
APM i strømstyring skal være til. ACPI i bios skal være enablet, har ACPI ikke været enablet under indstallation af windows, skal der køres en repair af windows.
Avatar billede ird Praktikant
02. april 2004 - 14:11 #2
Paste:

Windows XP hænger ved "Du kan nu slukke din computer:
Dette er det mest udbredte nedlukningsproblem i Windows XP.

Det skyldes i de fleste tilfælde at Windows XP ikke umiddelbart understøtter din computers strømstyring. Strømstyringen kan understøttes af enten APM (Advanced Power Management), eller ACPI (Advanced Configuration and Power Interface).

ACPI computere vil næppe give slukningsproblemer.
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2004 - 14:12 #3
Du skal tjekke, at wake up lan ikke er enablet i bios, ved enabel tændet PC ved, at telefonen ringer.
Avatar billede ird Praktikant
24. juni 2004 - 08:20 #4
Kunne du evt ikke smide noget feedback til os snart!
Kunne være rart at vide om vi løste problemet eller hvad der sker???