Avatar billede sorenstrom Nybegynder
02. april 2004 - 11:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift i C5

På min faktura vil jeg gerne have systemet til at lave et ekstra linjeskift mellem de enkelte varelinjer. Men det skal kun være de steder, hvor der er indtastet et notat til varelinjen, eller indtastet en varetekst.

/Søren
Avatar billede hesko Nybegynder
02. april 2004 - 12:09 #1
Du laver en ekstra varelinie på din faktura, hvor du i liniexal koden, det vil sige der hvor du kan indtaste kode som afvikles hver gang linien udskrives.
Her checker du for om vareteksten er udfyldt og eller om der er notat til linien.
Er ovenstående opfyldt skal linien udskrives.
Eks.
RETURN Varetekst OR Notes[NotesIdx==OrdKart.FileId,OrdKart.RecId].recid

Kender desværre ikke kartoteksnavnene i C5, da jeg arbejder med XAL. Jeg kan finde den nøjagtige syntax hvis du ønsker det.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
02. april 2004 - 12:15 #2
Det jeg er ude efter er, at der blot skal indsættes en tom linje efter notatet eller den tilhørende varetekst, hvis en sådan er indtastet
/Søren
Avatar billede hesko Nybegynder
02. april 2004 - 12:24 #3
Ok, så skal du ind og kode lidt på fakturaen, da du bliver nødt til at lave en #Rep_Newline(1) i forbindelse med udskrivningen af varelinien og notatet.
Hvor mget erfaring har du med at kode?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
02. april 2004 - 12:24 #4
Jeg fandt selv ud af, at jeg bare kunne indsætte en tom ordrelinje over den aktuelle i Body-feltet, og så undlage at indtaste kode i Linje-kørselfeltet.
Så får jeg lige hvad jeg er ude efter
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
02. april 2004 - 12:29 #5
Ikke voldsom meget, jeg kan lave de grundlæggende design-ændringer der typisk skal til, når man tager et system som C5 i brug
Avatar billede hesko Nybegynder
02. april 2004 - 12:29 #6
Det hjælper da ikke på en tom linie efter og såfremt notat er påført!