Avatar billede flodden Nybegynder
02. april 2004 - 08:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CPU temperatur

hej
Jeg har en Intel Pentium 4 Northwood 2,4HGZ processor(in-a-box), jeg ved ikke hvor varm den kan tåle og blive men når jeg spiller mine nye spil kommer den op på 62-64 grader (celsius) er det meget ?
Kan det betale sig at sætte en anden køler/blæser? på der ikke er standard, eller bliver temperaturen ikke sænket væsentlig af en bedre køler?
Jeg siger tak til dem der gider at svare ! ! !
              V.H  Flodden
Avatar billede tgjensen Nybegynder
02. april 2004 - 08:07 #1
temp er rimelig høj men en intel p4 brænder ikke af vis den bliver for varm den kører bare ned i ydelse! hvordan kan det være din køler ikke køler bedre hvad er det for en?
Avatar billede chalde Seniormester
02. april 2004 - 08:49 #2
En box køler er ikke altid lige effektiv, og det hjælper stort set altid at smide en bedre køler på.
Avatar billede the_i Nybegynder
02. april 2004 - 08:58 #3
Prøv først lige at rense din køler hvis du har haft den i et stykke tid. Jeg havde samme problem med en boxed køler, den kom op mod 60 graders temperatur og så kørte computeren ikke lige specielt hurtigt, men efter en rensning kommer den ikke meget over 50 grader.
Avatar billede marlowe Nybegynder
02. april 2004 - 09:20 #4
Det kan godt være en rensning ville være en god ide.
Det er en standard køler der følger med CPUen in-a box, betyder der er køler med.
Jeg rense den og hvis det ikke hjælper må jeg overveje at smække en bedre køler på
Tak for hjælpen ...
Avatar billede ird Praktikant
02. april 2004 - 09:26 #5
marlowe hvordan pokker kan du svare for flodden?
Mon ikke du burde lukke din ene bruger inden coadmins gør det for dig :))
Avatar billede flodden Nybegynder
02. april 2004 - 09:36 #6
sorry det var en fejl den bliver lukket nu :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. april 2004 - 11:23 #7
jeg bruger en Zalman køler, min cpu ligger på 28-32°
Avatar billede flodden Nybegynder
02. april 2004 - 11:33 #8
Det var sgu noget der hjalp en grundig rensning af køleren på CPUen samt en rensning af grafikkort blæseren, nu kører den som smurt igen, og kommer kun op på 40-42 grader når jeg spiller det nye UT2004.
Tak alle
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. april 2004 - 11:35 #9
husk at lukke spm.