Avatar billede dd-man Nybegynder
02. april 2004 - 01:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forskel på bluetooth og alm. trådløs?

Hejsa,

Hvad er forskellen mellem et trådløst keyboard+mus eksempelvis mus logitech mx700, og tilhørende trådløse keyboard, og så et keyboard og mus, som kører med bluetooth?

hvad bruger mest strøm/batteri? hvad rækker længst? hvad har højst responstid m.v.?

på forhånd tak.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2004 - 01:34 #1
Hvad bruger mest strøm:
Uden faktisk at vide det helt, så vil jeg mene blue-tooth ville gøre det - dog har man nok gjort noget mere for strømbesparelse i de enheder!

Hvad rækker længst:
Det vil et Blue-tooth gøre...
traditionelle trådløse m+t rækker sjældent mere end ca. 5 meter, hvor et BT (blue-tooth) typisk vil række op til 10 meter - altså uden de helt store forstyrrelser og forhindringer (fra kælder til 1 sal er nok ikke så godt)

Responstid:
Vil mene de nye mus og tastature skulle være en smule forbedret, men det er nok ikke mærkbart anderledes end det gode alm. trådløse!

Samtidig har bl.a. logitechs nye Di-Nivo jo den smarte funktion, at du kan modtage sms-beskeder via tastaturet fra en BT telefon. Dermed kan du se den på din pc og svare fra din pc igen - drøn smart.
Samtidig kan du også via det sæt, bruge nummertasteturet som en fjernbetjening, bla. når du kører på tv-out - igen fordi den har den gode rækkevide... så kan du pause, stoppe, spole med mere på video, musik mm.
Sættet er godt nok lidt mere end hvad de fleste vil bruge på et tastatur og mus - men ikke nok med de mange smarte funktioner, så er det altså også et virkelig lækkert tastatur... (synes jeg i hvert fald)

Håber det kan hjælpe lidt på vej!
God Nat
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2004 - 01:35 #2
mit svar :D
Avatar billede dd-man Nybegynder
02. april 2004 - 16:14 #3
Hmm... hvorfor står der 0 point hos mig? er det en fejl?

jeg har vidst tilsat 60+ point for dette... er der også fejl hos dig?
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2004 - 17:26 #4
ja - der er heller ingen point at se her - også 0 :D
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. april 2004 - 17:27 #5
under "funktioner" til venstre - der kan du afsætte flere point... så skriver du bare det nye pointal :D
Avatar billede dd-man Nybegynder
03. april 2004 - 00:09 #6
Sådan, så er der mere end rigeligt points til dig ;)
Avatar billede dd-man Nybegynder
03. april 2004 - 00:09 #7
Tak