Avatar billede skrubsak Nybegynder
01. april 2004 - 23:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

actionscript til button

hej

kan det passe at man selv skal skrive on (release).....i Flash MX 2004?- Er der ikke en knap for os antisccriptere hvor man bare kanklikke og så skriver Flash selv on (release)?
-------
gotoAndStop("ani1");
}

- har den ingen problemer med at skrive....
Avatar billede mat Nybegynder
01. april 2004 - 23:22 #1
window > development panels > behaviours. Tryk på plusset og vælg det movieclips timeline du vil rykke playhead´et på.

Men nej, "normal mode" findes ikke i MX 2004.

mvh mat
Avatar billede lyden Nybegynder
01. april 2004 - 23:22 #2
Du bruger vel egentlig bare din functions menu/længst til venstre i action panelet - dobbeltklikker på on derefter kommer der jo en miniscroller hvor du vælger/klikker din action ind, i dit tilfælde (release).

Lyden
Avatar billede skrubsak Nybegynder
01. april 2004 - 23:45 #3
til Lyde:

Så ken jeg få det her frem:

on (release) {
}

gotoAndStop(13);

det giver migen fejlmeldning der siger:

**Error** Scene=Scene 1, layer=knapper, frame=1:Line 4: Statement must appear within on handler
    gotoAndStop(13);

Total ActionScript Errors: 1     Reported Errors: 1

og hvorfor er normalmode egentligfjernet? - åbent spørgsmål
Avatar billede lyden Nybegynder
01. april 2004 - 23:48 #4
on (release) {
    gotoAndStop(13);

}

Vupti
Avatar billede lyden Nybegynder
01. april 2004 - 23:50 #5
hehe.....ja jeg ve sq ikke hvorfor de har fjernet den hvem ve?, men det tvinger os dovne til at skrive lidt mere, & giver formentlig på længere sigt en større forståelse !
Avatar billede skrubsak Nybegynder
01. april 2004 - 23:52 #6
hov jeg havde lige problemer med at tildele points?????hvem fik ? I skulle begge have for det virkede alt hvad i sagde.
Jeg tror Mat fik, tak for hjælpen.
Men Lyden du skal også have, hvordan klarer vi så den? :-) endnu et spørgsmål
Avatar billede lyden Nybegynder
01. april 2004 - 23:56 #7
hehe..... det finder du bare ud af ..........du fik da givet dig selv lidt point ;o)
Avatar billede skrubsak Nybegynder
02. april 2004 - 00:07 #8
jeg lægger lige 10 oveni til, og opretter et par spørgsmål jeg er næsten sikker påjeg selv kender svarene på, de kommer nu under samme kategori. og jeg accepterer selvfølgelig dit svar :-) tak for nu, der kommer måske mere i løbet af aft....hov natten.
Avatar billede skrubsak Nybegynder
02. april 2004 - 00:08 #9
spørgsmålet hedder:
Til Lyden