Avatar billede fulper Nybegynder
01. april 2004 - 22:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til køb af CRT skærm

Jeg står og mangler en ny skærm til min nye computer, spørgsmålet er bare hvilken jeg skal vælge.
Indtil nu har jeg kigget på :

ViewSonic G90fb : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49870

Samsung SyncMaster 959NF :http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21864

Det skærmen nok kommer til at vise mest af er nok Counter-Strike som jeg er sikker på at de fleste af jer kender til :) Ergo er det meget vigtigt at skærmen kan køre med høj refresh-rate, jeg ved ikke hvad jeg ellers skal lede efter i en skærm, derfor håber jeg at i kan give mig et skub/spark i den rigtige retning ;)

Mvh fulper
Avatar billede the_i Nybegynder
01. april 2004 - 22:18 #1
Du bør helt klart tage samsungen. Viewsonic-skærmen er simpelt hen en klasse lavere.
Det er det man kalder en fladmaske-skærm, det er ikke nær så godt som samsungens diamontron-billedrør, diamontronen giver et lysere billede med bedre kontrast, eneste ulempe ved diamontronen er at man på hvid baggrund kan se en lillebitte sort stripe henover skærmen, det er der nu ikke mange der er generet af, især ikke i forhold til hvor meget bedre diamontron-skærme ellers er.
Derudover har jeg i hvertfald ikke selv de helt gode erfaringer med viewsonic-skærme, der er ofte fejl på dem og jeg skal til at bytte min p90f - for anden gang.

Med mindre du vil køre vilde opløsninger skulle refresh-rate ikke være et problem med skærme i denne klasse, i øvrigt er samsungen også bedst her.

En god skærm giver et godt, behageligt billede som især er til glæde når man bruger programmer og surfer på nettet. Det er efter min mening mindre vigtigt i spil. Jeg vil dog stadig anbefale dig samsung-skærmen da den ikke er særligt dyr, men ligeså god som skærme der er dobbelt så dyre, så vidt jeg ved er netop den model det bedste køb der er derude.
Avatar billede chalde Seniormester
01. april 2004 - 23:00 #2
Har selv en 959nf og er 100% tilfreds med den:
Knivskarpt billede
Opløsning op til 1600x1200 ved 85hz, 2048x1536 ved 60hz
Mange indstillinger, og alligevel meget nem at betjene

Kig evt disse igennem for flere af mine udtalelser om den:
http://www.eksperten.dk/spm/383008
http://www.eksperten.dk/spm/382922

Har haft den i ca 3/4 år nu, og er på ingen måde utilfreds med den.

Har du flere spørgsmål til skærmen, så spørg løs og jeg vil svare.
Avatar billede chalde Seniormester
01. april 2004 - 23:01 #3
Og forresten. Min bliver også brugt meget til spil, hovedsageligt CS, og det klarer den perfekt.
Har desuden en dejlig "highlight" funktion, til at give extra power på brightness.
Avatar billede fulper Nybegynder
02. april 2004 - 15:33 #4
Jeg har valgt at acceptere det første svar fordi den eliminerede konkurrencen(viewsonic yt), men tak for hjælpen begge to ;)