Avatar billede micromask Nybegynder
01. april 2004 - 20:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

barton 2500+ computeren vil ikke starte efter ændring af multipl.

Jeg har i bios ændret multiplyer fra 12 til 15. fsb står på 166. Efter denne ændring booter computeren ikke op i dos og giver mig ikke mulighed for at komme ind i bios og ændre multiplyerne tilbage til 12. Hvad skal jeg gøre? Jeg har et msi kt333 ultra aru bundkort.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2004 - 20:35 #1
Reeset bios på bundkortet, der sidder en jumper til det.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 20:35 #2
Reset CMOS med en jumper på bundkort eller prøv at holde Insert-knappen nede på tastaturet, når du tænder.

Det er sikkert fordi din CPU er låst. Alle Bartons (mobile undtaget) produceret efter uge 43 er multiplierlåst.
Avatar billede micromask Nybegynder
01. april 2004 - 20:51 #3
Tak for hurtigt svar. Jeg vil prøver at cleare CMOS i morgen. Også tak til w00t. peet49 var lige præcis 35 sekunder hurtige.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2004 - 20:53 #4
Takker.