Avatar billede integra2ren Nybegynder
01. april 2004 - 20:11 Der er 3 kommentarer

Hvordan finder jeg udbyderen af webhotel på domæne?

Hej Eksperter

Jeg har brug for at finde ud af hvilken udbyder en kunde bruger som webhotel. Jeg skal opsige et webhotel inden overflytning til en CMS-løsning jeg har produceret.

Hvordan finder jeg ud af hvilken udbyder (cybercity, TDC, Azero lign.) som domænet peger på.

På forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
01. april 2004 - 20:42 #1
du kan gøre det ved at søge hos dk-hostmaster! der vil højstsandsynligt står hvilke DNS servere den bruger, og det plejer at være det samme som firmaet hedder.
Avatar billede cpufan Juniormester
01. april 2004 - 20:44 #2
spørger kunden
Avatar billede caspers Nybegynder
06. april 2004 - 18:51 #3
1.) ping www.domænet.dk
    skriv det ip nummer der kommer til at stå ind i din browser.

Hvis det ikke virker:

2.) nslookup www.domænet.dk
    navnet på DNS vil sandsynligvis give dig svaret

Eller

3.) traceroute www.domænet.dk
    og se hvad de sidste hups hedder