Avatar billede dj-pede Nybegynder
01. april 2004 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker pludselig under spil

Jeg sidder og er ved at få en midlertidig hjerne-blødning. Når jeg sider og gamer nogle spil, beslutter min computer sig pludselig for at fryse spillet i ca 2 sekunder, for så at slukke helt. Faktisk ligesom hvis man trykker på sluk-knappen.

Først troede jeg der var en fejl i power-knappen, men nu har jeg fundet ud af, at det kun sker i enkelte spil (generelt nyere) hvor den så pludselig slukker.

Jeg håber der er nogen der har nogle ideer, eller prøvet noget lignene. Jeg er næsten 100% sikker på det ikke er virus, da jeg gentagne gange har scannet min puter, og jeg er også bag firewall.. Så spørgsmålet er om det ligger i noget hardware, indtillinger, eller hvad der sker..

På forhånd tak.
Mvh Fede Pede aka DJ Lvpvs
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2004 - 19:56 #1
Lyder som et varmeproblem, sæt køler på dit grafikkort
Avatar billede tgjensen Nybegynder
01. april 2004 - 20:00 #2
du skal gører nogle ting!
1, reinstaler driverne til dit grafikkort!
2 ind i biosen og se hvad temeraturen siger efter du har gamet et stykke tid sådan hurtigt bagefter
Avatar billede tubber Juniormester
01. april 2004 - 20:11 #3
Vil også sige det er varmeproblem på gfx kortet......
Du har formentligt et gfxkort med passiv køling, og det varmeproblem kan afhjælpes på følgende måde:

Først tager du alle PCI kort og rykker længest væk fra AGP slotten, er det ikke nok er der så 3 muligheder:

1. Kabinetkølere (Kræver 2 - 1 der suger ind og en ud - den løsning valgte jeg da jeg havde dem liggende, men er man støj følsom frarådes denne)
2. Køler på gfxkortet (som buffer skriver)
3. Nyt GFX (Klart den dyreste løsning)

og ja så er der den løsning med åben kabinet, men den frarådes....).....

Alt i alt vil jeg råde til nummer 2 lisom bufferzone :)
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. april 2004 - 12:29 #4
Mit Grafik er et: ASUS V 9560 VideoSuite - NVidia GeForce FX 5600... Hvis det skal køles ekstra, hvordan skal det så gøres, og hvad bør jeg købe til det.
Avatar billede tubber Juniormester
02. april 2004 - 14:37 #5
Der er sådan noget som denne, den skal vist bare monteres oven på køleribben
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41335 (65 kr.)

Så er der sådan en som denne med nye køleribber
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74076 (109 kr.)

Og så oppe i den lidt dyrer ende:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37916 (215 kr.)

Men inden du bestemmer dig ville jeg i dit sted finde den forhandler som du vil handle med (jeg vil forslå shg og den til 109) lige ringe først og hører om den passer til dit GFX kort :)
Avatar billede tubber Juniormester
02. april 2004 - 14:38 #6
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68217 145 kr for denne men det er ikke et mærke jeg kender, men som sagt ring og hør ad hvad der passer til dit kort.....