Avatar billede jenild Nybegynder
01. april 2004 - 17:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

jeg får en fejl ved opdatering til sp1

hej jeg har fornyligt formateret min computer og geninstalleret winxp. men nu vil den ikke lade mig opdatere sil sp1, den kommer med en fejl som hedder noget med at atapi.sys er i brug. og det har den aldrig gjort før! hvad skal jeg gøre for at få den til at opdatere til sp1???

jeg har forresten den originale winxp
Avatar billede arlet Juniormester
01. april 2004 - 19:07 #1
Hent og installer Servicepack 1 til XP her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Få hentet alle opdateringer hos Microsoft.
Avatar billede arlet Juniormester
01. april 2004 - 19:09 #2
Prøv at hente sp1 via mit link og se om det virker
Avatar billede jenild Nybegynder
01. april 2004 - 19:27 #3
jeg prøver, men den er jo ret så stor, er det den fulde install?
Avatar billede arlet Juniormester
01. april 2004 - 19:31 #4
Sp1 fylder 140 mb(husk at vælge den danske, hvis det er en dansk xp du har. Surt at hente den forkerte*S*)
Avatar billede jenild Nybegynder
01. april 2004 - 20:58 #5
hm...den kommer stadig med den samme fejl
Avatar billede konex Nybegynder
01. april 2004 - 21:15 #6
Installer du SP1 fra harddisken eller CD rom?
Avatar billede jenild Nybegynder
01. april 2004 - 21:18 #7
jeg gør det fra harddisken
Avatar billede jenild Nybegynder
02. april 2004 - 00:53 #8
hm...der er ikke rigtig nogle af de ting der hjælper...og jeg kan ikke dinde noget, inde på den liste over errors på microsft.com
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2004 - 05:07 #9
har du en virus scanner til at køre,når du opdatere ?
Avatar billede jenild Nybegynder
02. april 2004 - 15:07 #10
nope
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2004 - 15:27 #11
såvidt jeg ka finde uda af er atapi.sys er en driver der blir loaded i forbindelse med cd-rom drevet,jeg ved ikke om det ka hjælpe dig ? jeg har ikke kune finde någet der er direkte myntet på win xp :( her en søgning hos microsoft
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=atapi.sys
Avatar billede jenild Nybegynder
02. april 2004 - 15:32 #12
ja der har jeg også prøvet...men den er ikke engang i listen over kendte fejl ved insallationen af sp1
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2004 - 15:35 #13
hhhmm måske du ku prøve at ta cd-rom drevet fra inden install af SP1, bare et skud ;)
Avatar billede jenild Nybegynder
02. april 2004 - 15:37 #14
joo det kunne godt være...men virker bare lidt komisk :D
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2004 - 15:40 #15
ja det har du fuldstænigt ret i, men what to do når der ingen fejbeskrivelser er nogen steder...
Avatar billede jenild Nybegynder
02. april 2004 - 15:50 #16
jeg havde ikke engang selv tænkt på det, det eneste jeg prøvede var at tage den cd som sad i, ud..men ja det ville da hjælpe hvis der kom en fejlbeskrivelse
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2004 - 16:08 #17
kom lige til at tænke på om der en besked i "hændelses loggen" evt. et event id ?
Avatar billede rexman Nybegynder
03. april 2004 - 01:26 #18
Hej Jenild
Har selv lige haft samme problem, du skal bare slette atapi.sys filen så kan du inst. Windows XP Service Pack 1. Service Pack 1 opretter selv en ny atapi.sys fil
Avatar billede jenild Nybegynder
03. april 2004 - 16:11 #19
hmm jeg skal lige prøve jeres ting i dag, min computer kommer først hjem lørdag der ved 5 tiden..
Avatar billede jenild Nybegynder
04. april 2004 - 22:47 #20
tillykke rexman, det må jeg sige det virkede...sjovt ok