Avatar billede jacobclausen Nybegynder
01. april 2004 - 17:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvad bruger man!

HVad bruger man denne her til? vbcrlf
Avatar billede scb Praktikant
01. april 2004 - 17:20 #1
Vogn retur (cr)
Line feed (lf)
Kommando til printer (eller fil) om at starte på ny linie.
-SCB
Avatar billede exp Juniormester
01. april 2004 - 17:28 #2
asp's pendant til /n mener jeg...
Avatar billede bb_maze Nybegynder
01. april 2004 - 18:04 #3
Fandt dette:
'That is a New line command....it inserts a new line in the HTML code, but doesn't insert a '<br />' in the CODE...

So, in the SOURCE code it creates a NEW LINE, but not on the browser.'

HYGGE
Avatar billede roenving Novice
01. april 2004 - 18:11 #4
Ja, den bruges til at sikre at outputtet har linjeskift de steder, hvor man har brug for det ...

html-kode burde f.eks. være rasende ligeglad (bortset fra ie, som fejlagtigt fortolker linjeskift som 'noget' i visse tilfælde !-)

-- men f.eks. javascript-kode uden linjeskift risikerer at blive fejlfortolket, hvis ikke der er ;'er
Avatar billede scb Praktikant
01. april 2004 - 18:40 #5
Og Vb foran betyder at den bruges i visual basic
-SCB
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2004 - 12:26 #6
Hvis du i VB vil gemme noget tekst med linieskift i en string-variabel bruger du vbcrlf:

Dim Tekst as String
Tekst = "Første Linie" & VbCrLf & "Anden linie"
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
09. april 2004 - 22:01 #7
Jeg siger mange tak for hjælpen :)