Avatar billede occir76 Nybegynder
01. april 2004 - 13:51 Der er 11 kommentarer

Fjerne administrative shares

hej allesammen.

sidder og leger med rettigheder , og kan ikke fjerne "domainets" administrative rights fra min WS, ville gerne kunne fjerne dem så folk ikke kan komme ind og se hvad jeg har liggende...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. april 2004 - 14:04 #1
Højreklik på 'Denne computer' --> 'Administrer'

'Delte mapper' --> 'Shares'

Højreklik på det share der skal stoppes, og vælg stop deling
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. april 2004 - 14:07 #2
Du kan også installere Sygate Personal Firewall, som er gratis:
http://www.tucows.com/preview/213160.html

Den popper up, hvis der er en der prøver at komme ind på din maskine, og spørger om du vil tillade det.
Avatar billede balltown Nybegynder
01. april 2004 - 14:28 #3
Hej occir76

Rediger registry

HKLM\system\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters

AutoShareServer sættes til 0
AutoShareWks sættes til 0

Hvis ikke de to ovennævnte nøgler findes kan du oprette dem som Dword's.

Balltown
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. april 2004 - 14:32 #4
balltown, mener ikke at man så kan lave andre shares, som andre maskiner kan se på netværket.

Man kan nemlig ikke se/oprette shares hvis man stopper servicen 'Server'
Avatar billede balltown Nybegynder
01. april 2004 - 14:52 #5
Det er korrekt, men det er mig bekendt den eneste måde du kan fjerne de administrative shares på, således at de ikke fremkommer igen efter en reboot.

Balltown
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. april 2004 - 14:54 #6
Det registry hack stopper faktisk heller ikke server servicen. Det gør blot, at de administrative shares ikke oprettes..
Avatar billede strych9 Praktikant
01. april 2004 - 14:55 #7
Det er kun administratorer som kan benytte administrative shares. Hvis du blot ønsker at forhindre adgang, hvad så med at bruge et admin password som ikke er blankt?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. april 2004 - 14:59 #8
squashguy: ved godt at det ikke stopper servicen, men kunne godt være at det virkede på den måde.

strych9: læs hvad der bliver skrevet. domain admin har altid adgang til administrative shares
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. april 2004 - 15:00 #9
hindu>det kan man faktisk godt forhindre: man fjerner blot domain admins fra sin lokale adminstratorgruppe..
Avatar billede strych9 Praktikant
01. april 2004 - 15:01 #10
Jeg håber ikke at "folk" generelt er domain admins på det netværk. Det var den indirekte pointe.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. april 2004 - 15:02 #11
Ja, hvis man har rettigheder til det