Avatar billede noodrem Nybegynder
01. april 2004 - 12:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at lade computeren være tændt

Hej

Jeg er i øjebliket igang med at downloade en meget stor fil ( 800 mb ), naturligvis en fil som ikke er beskyttet af copyright. Mit problem er så bare at min computer skal bruge meget lang tid på det ( 18 timer ). Men hvis jeg lader min computer stå, i flere timer, genstarter den enten, eller internettet holder op med at virke. Når internettet holder op med at virke, bliver jeg nødt til at genstarte manualt.
Det skal dog siges at jeg ikke er sikker på om computeren rent faktisk genstartede af sig selv, eftersom den da jeg rørte ved musen for at vække den til live, viste velkomsskærmen hvor man kan logge ind. Er der en måde hvorpå jeg kan få min computer til at fortsætte en download en hel nat, uden at den går ud af Windows eller lign?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 12:51 #1
Jeg tror ikke det noget med windows xp da jeg har ladet min computer stå tændt en hel uge i træk med windows xp uden nogen problemer!
Avatar billede Jman Praktikant
01. april 2004 - 13:04 #2
Prøv evt. at se indstillingerne for strømstyring (under pauseskærm i egenskaber for skrivebord)
Det kan være der står noget om at computeren skal slukke harddisk efter en given periode... Prøv at slå al strømsparing fra og se om det skulle hjælpe
Avatar billede noodrem Nybegynder
01. april 2004 - 13:12 #3
alt var i forvejen slået fra.
Avatar billede Jman Praktikant
01. april 2004 - 13:24 #4
hvis du rører ved musen for at vække pc til live, har du da pauseskærm på med adgagskodebeskyttelse ... eller hva ?
Det kan også have indflydelse
Avatar billede noodrem Nybegynder
01. april 2004 - 13:32 #5
nej det har jeg ikke. Dog er min computer sat til at bede om password efter standby mode.
Avatar billede Jman Praktikant
01. april 2004 - 13:34 #6
Det forstår jeg ikke - du siger den spørger efter password, når den har været i standby. Og samtidigsiger du at den ikke er sat til at gå i standby ... ???
Avatar billede noodrem Nybegynder
01. april 2004 - 16:57 #7
den er sat til at spørge efter password efter standby. Siger ikke den gør det.
Avatar billede konex Nybegynder
01. april 2004 - 21:02 #8
Når den går i standby slukker den så for harddisken?? det må den ikke.. og noget kunne godt tyde på den gør det.

Vedr. password hvis du ikke skal bruge password til at logge på med vil den heller ikke spørge efter det når den gå ud af standby