Avatar billede it-man Nybegynder
01. april 2004 - 11:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC og afstand til mikrobølgeovn

Kan man placere en PC tæt på en mikrobølgeovn? i givet fald, hvor tæt?

Mikrobølgeovn  standard 1300 w
Avatar billede muddi Praktikant
01. april 2004 - 11:56 #1
Mikrobølgeovnen burde være "foret" så du ungår stråling og magnetfelter. Blandt andet derfor er der et metalgitter i glaslågen.
Det burde ikke være noget problem.
"foret" gør at strålerne reflekteres inde i kassen.

Hvad er det lige præcis du er bange for der skulle ske?
Avatar billede muddi Praktikant
01. april 2004 - 12:00 #2
Dette er fra en norsk side om emnet:
"Sikkerhetskrav til mikrobølgeovner

For at ingen stråling skal lekke ut fra en mikrobølgeovn, finnes det krav til deres konstruksjon og egenskaper. Alle ovner som er testet for el-sikkerhet, dvs. CE eller N-merket, oppfyller kravene. Et krav er at grenseverdien for stålelekkasje fra mikrobølgeovner, 50 W/m2 på 5 cm avstand fra ovnen, ikke overskrides. Et annet krav er at mikrobølgeovnen skal være utstyrt med minst to uavhengige sikkerhetssystemer som umiddelbart slår av mikrobølgene hvis ovnsdøren åpnes."
http://www.rolv.no/geobiologi/artikler/mikrobolgeovn.htm

I øvrigt anvendes mikrobølgeovne om bord på flyvemaskiner, hvilket egentlig bekræfter at der ikke skulle være nogen fare ved at have dem i nærheden af følsom elektronik.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. april 2004 - 12:02 #3
hvis du placerer PC'en inde i microbølgeoven skal der nok ske noget, så vil ovnen brænde sammen når du starter den ;o)
Avatar billede it-man Nybegynder
01. april 2004 - 12:02 #4
Uanset ovnen er "foret" frygter, jeg en udstråling som kan give "støj", til PC-en.
Avatar billede muddi Praktikant
01. april 2004 - 12:15 #5
Du kan måske forvente noget støj, hvis du placerer apparaterne ovenpå hinanden, men hvis du sørger for at have ca. 10 cm imellem dem, skulle der ikke være nogen problemer!

Retaxes >> *ROFL* ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. april 2004 - 13:42 #6
muddi> jeg kunne ikke nære mig ;o)

vi har næsten samme efternavn :o)
Avatar billede muddi Praktikant
01. april 2004 - 13:46 #7
Retaxes >> Du hedder måske Henriksen? Mit navn burde faktisk også indeholde et d, ligesom min farfars, nemlig Hendrichsen, men det er åbenbart forsvundet ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. april 2004 - 13:53 #8
mit efternavn staves Hinrichsen og en af mine sønner hedder Morten Hinrichsen.
Avatar billede muddi Praktikant
01. april 2004 - 14:09 #9
Det har jeg aldrig hørt om før, men det er ihvertfald lidt mere specielt end mit... ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. april 2004 - 14:11 #10
der er sikkert mange variationer, nå jeg må heller stoppe spammen ;o)