Avatar billede poulh Nybegynder
07. februar 2001 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installations problemer

Jeg har haft problemer med at ligge Nt 4 ind som det andet styresystem.
Hd’en er på 10 gb og, blev ”partitioneret” og formateret med en Win 98 start disk.
Hver gang nt skulle lave første opstarte meldte den fejl og gik ned.
Nu har jeg så anvendt dos 6,2 til partitionering og formatering, nu virker det øjensynlig men der mangler ca 2 gb af min Hd.
Spørgsmålet er, hvorfor virker det nu og hvor er de 2 gb???

poulh
Avatar billede hojben Novice
07. februar 2001 - 13:35 #1
NT4 kan ikke installeres på et drev som er formateret til Fat32! Så din fejl er fin nok...

Dos 6.x kan ikke \"se\" mere end 8 GB, så din fejl her er oz fin nok..

Mit forslag:
1. hop ind i bios og sæt dyret til at boote fra CD-rom
2. Fra NT\'s setup fjerner du alle partitioner og opretter 2 GB Fatbaseret og resten ka du lade være NTFS, hvis det er ønsket.
Avatar billede seider Nybegynder
07. februar 2001 - 13:36 #2
eller laver din disk til en stor ntfs partition, så har du alle 10 Gb

men det er ganske rigtigt det andet svar.

/* seider */
Avatar billede poulh Nybegynder
07. februar 2001 - 13:43 #3
Disken blev formateret til fat 16, med win98 disken, det er lidt derfor at jeg ikke kan forstå det.
Avatar billede hojben Novice
07. februar 2001 - 13:53 #4
Jaa men partitioneret med Dos 6.x
Avatar billede poulh Nybegynder
07. februar 2001 - 14:47 #5
Ja det er selvfølgelig rigtig.
Tak for hjælpen
poulh