Avatar billede saison Nybegynder
31. marts 2004 - 22:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Børneporno på nettet

Hej, jeg hørte lige et indslag på TV2/Nyhederne med et halvt øre. Jeg fik det til noget lignende at hvis man klikker på et link der indeholder børneporno, er man i besiddelse af det.
Det vil vel så sige at hvis jeg klikker på ekspertens logo og det tilfældigvis er et link til en side med børneporno, så er jeg i besiddelse af børneporno og gør dermed noget ulovligt (uden at have til hensigt at gøre det). Eller har jeg hørt forkert?! Nogen der evt. så indslaget, eller bare ved noget om det generelt?!
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. marts 2004 - 23:02 #1
Well... Hvis du har det liggende på din harddisk, så "har" du det jo sådan set. Man kan diskutere om det er velvilligt.
Jeg er sikker på at en dommer vil frifinde dig, hvis den omtalte situation finder sted.
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. marts 2004 - 23:03 #2
Jeg så ikke indslaget, men har nyhedsmedierne ikke en tendens til at sætte tingene på spidsen, altid?
Avatar billede gecko Nybegynder
31. marts 2004 - 23:06 #3
Det ville ikke være rimeligt.
Selvom billederne godt nok bliver gemt i "temporary internet files", og du så faktisk ER i besiddelse af det, så er det jo ikke noget du kan gøre for.

Jeg så ik indslaget, meeen det ka ik passe - der skal nok lidt mere til.

Tænk hvis sådanne sider førte sig frem som almindelige pornosider - så var alle folk jo efterhånden på skideren, for de dukker da op over alt!!
Avatar billede saison Nybegynder
31. marts 2004 - 23:06 #4
skrewz: Jo selvfølgelig har de det... Derfor spørger jeg herinde. Ikke fordi jeg nogensinde har været ude for at ryge ind på en side, undrede mig bare lidt over at man er i besiddelse af det, hvis man ved en fejl er kommet ind på en side og med det samme klikker ud igen.
Avatar billede saison Nybegynder
31. marts 2004 - 23:07 #5
Det jeg hørte var: "Hvis du klikker på et link til en side med børneporno, gør du noget ulovligt". Det var en advokat der blev interviewet...
Avatar billede gecko Nybegynder
31. marts 2004 - 23:09 #6
saison - hvis det er et åbentlyst link, så skal det nok passe
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2004 - 23:11 #7
men hvis du har haft dit kreditkort oppe af lommen, er det vel ikke helt uheldigt
og man nok også se på hvor meget du har liggende, og ikke mindst hvor meget du har delt videre på den ene eller den anden måde.
jeg tror ikke jeg ville kunne give dig en fil over nettet uden at det på en eller anden måde kunne efterforskes.

de sider ligger jo sikkert heller ikke og flyder så alle og enhver snubler ind på dem.
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. marts 2004 - 23:12 #8
Mjae... Man kan atter debattere om det er "åbenlyst", hvis linket fx henviser til http://65.118.246.110/ , som jeg gør her. Det er der jo ikke nogen som kan skue igennem?
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. marts 2004 - 23:13 #9
Nåh, okay. Det virkede ikke.. Men, jeg pingede såmænd bare childporn.net. :)
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2004 - 23:17 #10
men i skal nu ikke bilde mig ind, at man farer ud og efter lang efterforskning arresterer 100 mennesker uden at man har en begrundet mistanke om, at der er sket noget absolut kriminelt. Det er jo sådan, også med børneporno at man skal dømmes for at være skyldig.

man kan vel drage en paaralel til Piratkopiering. hvor mange småfisk er der indtil nu taget. jeg tror næppe jeg bliver arresteret eller nogensinde for en bøde for at gå på kazza eller noget andet og "lytte" til lidt musik.

Tror indtil andet kommer frem, at de har deres sager i orden
Avatar billede saison Nybegynder
31. marts 2004 - 23:19 #11
c-holst: At de har deres sager i orden, mener du børnepornobrugerne eller politiet?!
Avatar billede c-holst Novice
01. april 2004 - 11:07 #12
Politiet forhåbenligt
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. april 2004 - 11:11 #13
Saison, hvis du gerne vil se hele indslaget kan du se det via TV2´s hjemmeside
Avatar billede saison Nybegynder
10. april 2004 - 20:49 #14
Jeg lukker, tak for jeres synspunkter.