Avatar billede hco Nybegynder
07. februar 2001 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word: Undgå at gemme normal.dot

I min normal.dot fil har jeg lavet nogle ændringer, således at når word startes, så bliver der lavet en menu med diverse punkter på.

Problemet er at når man går ud af word igen, så kommer word op og spørger om man vil gemme ændringerne i normal.dot.

Hvordan undgår jeg det?

Jeg har leget lidt med Saved propertien inde i VBA men det hjælper mig ikke.

Avatar billede hco Nybegynder
07. februar 2001 - 11:51 #1
Det lyder let eller hva?
Avatar billede knudnielsen Nybegynder
07. februar 2001 - 12:28 #2
Vælg Funktioner - Indstillinger - Gem
Fjerne flueben i \"Spørg om Normal.dot skal gemmes\"
Avatar billede hco Nybegynder
07. februar 2001 - 13:34 #3
desværre, så virker det ikke, for hvis man fjerner fluebenet så står der i hjælpen, at word automatisk gemmer ændringer til normal dot.

Avatar billede jespernaur Nybegynder
07. februar 2001 - 17:21 #4
Det lyder som om du ændrer i normal.dot hver eneste gang du kører, kan det være rigtigt? Normalt vil den kun spørge, hvis du faktisk har lavet en ændring.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede hco Nybegynder
07. februar 2001 - 17:26 #5
Når man åbner normal.dot som jeg har lavet, så laver den en tilpasning i menuen, så det kan være den ændring den forsøger at gemme.

Avatar billede jespernaur Nybegynder
07. februar 2001 - 17:29 #6
Måske kan du gemme ændringen, så det bliver unødvendigt at lave den hver gang du starter?

Avatar billede hco Nybegynder
07. februar 2001 - 17:32 #7
det kunne tænkes, men hvordan gør man så det?? altså laver en menu som ligger som standard i Normal.dot
Avatar billede jespernaur Nybegynder
07. februar 2001 - 18:17 #8
Første forsøg:

Start Word med den kode, du har nu. Svar \"Ja\" og tillad den at Save normal.dot.

Fjern den kode, der opretter din menu-tilpasning. Dette kræver antagelig endnu
en Save af normal.dot

Du burde nu have en normal.dot, der indeholder den ændrede menu, allerede fra starten.

Hvis du ikke kan få det til at virke, må jeg bede om at se det du prøver på at lave.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede hco Nybegynder
07. februar 2001 - 21:57 #9
Jeg tror sgu det virker ;-)

Hmmm - det sjove er at jeg har brugt samme metode til at lave menu i Excel - dvs. at den bliver lavet ved load - men det virker åbenbart ikke helt på samme måde. Så meget for den ens arkitektur!

Jeg takker og bukker!