Avatar billede dannij Nybegynder
31. marts 2004 - 17:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med TMPGEnc DVD Author

Hej eksperter

Jeg har lige købt mig en bærebar med dvd-brænder
Jeg bruger programmet TMPGEnc DVD Author til at lave menuerne og brænde dvd'en med.

Problemet er når jeg skal tilføje en film så kan den kun finde nogle bestemte film i den mappe hvor de er placeret og ikke alle dem der ligger. Kun hvis jeg vælger at se alle filer, og de virker ikke.

Hvilke krav skal de film som jeg vil brænde med TMPGEnc DVD Author opfylde. Jeg tænker på formater, opløsninger og lign. Der er noget med at filerne skal være MPEG 1 eller MPEG 2. Er det rigtigt? Hvilket godt (gerne gratis) program kan evt bruges til at convetere til disse to formater. Findes der et program der kan tjekke hvilket filformat ens film er i? Jeg har f.eks en masse små fimklip fra mit digitalkamera som jeg gerne vil ligge ned på en dvd.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

150 point til et rigtigt godt svar
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 17:55 #1
Tror kun den vil acceptere DVD format 720 x 576.
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 17:56 #2
Ja, og mpeg eller DVD filer vob. osv.
Avatar billede skamf Nybegynder
31. marts 2004 - 17:57 #3
Nero 6 kan det helle .... :)
Avatar billede skamf Nybegynder
31. marts 2004 - 17:59 #4
Nero sku kunne det helle og og i den er der os nero vision som os kan lave dvd menuer og det helle så mon ikke den sku kunne gøre ... det :P
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 18:00 #5
CVD-formatet 352x576 (mpeg2) og vcd-formatet (mpeg1) 352x288 vil den også acceptere. Men SVCD formatet 480x576 vil den ikke acceptere.
Avatar billede dannij Nybegynder
31. marts 2004 - 18:03 #6
CVD format hvad er det??
findes der nogen måde man kan tjekke nøjagtigt hvilket format ens film er i?
Jeg har NERO 6, fulgte med den bærebare. men der kan man ikke lave dvd med menu
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 18:06 #7
Det er et DVD-format (lav-bitrate), som ligner SVCD-formatet. Der er bl.a. meget ekstramateriale på DVD'erne, som er kodet i det format. Det er fuldt kompatibelt med DVD-formatet, men det er SVCD ikke.
Avatar billede skamf Nybegynder
31. marts 2004 - 18:59 #8
Nero laver det selv om hvis det er ...
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 19:10 #9
Som du selv skriver - kan bekræftes i DVD Authors hjælpe fil, de skriver:

TMPGEnc DVD Author is software that can change (author) your MPEG-1/2 files to DVD-Video format. You can author MPEG-1/2 files based on the DVD standard, from either DVD-Video made by a DVD recorder, or video captured on a PC.

Programmet er software som kan ændre mpeg1 og mpeg2 filer til DVD format (vob osv).

Du kan redigere/ændre Mpeg1 og mpeg2 som er basseret på DVD standarden. Dvs. formattet 720 x 576 (muligvis) 720 x 480, framerate 25 osv.

Jeg bruger selv pinnacle til at capture film med, og så laver jeg en mpeg2, som jeg kan hive ind i DVD Author.

Så det ser ud til at du skal have konvertere de filer programmet ikke kan åbne, og det kan jo gå ud over kvaliteten....
Avatar billede dannij Nybegynder
31. marts 2004 - 20:28 #10
kender du/i et program som kan tjekke/beskrive/finde ud af hvilket format ens film er i??
Avatar billede norbert Nybegynder
31. marts 2004 - 21:22 #11
Du kan se på filens navn om det er avi eller mpeg. Du kan se på PowerDVD, mens filmen kører, under konfiguration om det er mpeg1 eller mpeg2.
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 21:33 #12
Ja, du kan downloade det her lille program MovieID - den kan dog ikke håndtere filer der fylder flere gigabyte:
http://www.geocities.com/cplarosa/movieid/
Avatar billede miss-g Seniormester
31. marts 2004 - 21:33 #13
Du trækker bare din film fil over ikonet på MovieID, og så får du oplysningerne.
Avatar billede henninga Novice
01. april 2004 - 08:35 #14
http://www.headbands.com/gspot/ er et program til avi-filer og
www.medialab.se har et lille et til mpeg som hedder mpegprop.

GSpot er ved at komme med en nyere version som osse kan klare mpeg.
HenningA
Avatar billede miss-g Seniormester
10. april 2004 - 23:13 #15
Fandt du ud af det dannij? *S*
Avatar billede dannij Nybegynder
11. april 2004 - 12:09 #16
ja det gjorde jeg.