Avatar billede sugemallen Nybegynder
31. marts 2004 - 15:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XAL & Outlook 2003

Hej Alle

Vi kører concorde xal 3.5 (Build 77) under winxp, dos versionen

Mit problem er når der kommer en ny mail i outlook, så ser brugeren ikke mailen før vedkommende minimerer den aktive dos-session. (Office xp minimerer efter sigende selv dos-sessionen)

Jeg har prøvet og undgå full screen og køre xal'en i et vindue, men jeg kan ikke, som jeg kunne i win98 maksimerer vinduet så det fylder hele skærmen til Start-bjælken. Hvilket jo ville være ideelt når brugeren får en ny mail. Størrelsen på vinduet er overhovedet ikke acceptabelt for vores brugere, hvilket jo er forståeligt nok når de er vant til fullscreen :o)

Er der nogle som kan hjælpe mig ud af dette forholdsvis lille, men irriterende problem!

Mvh.
Sugemallen
Avatar billede colaand Nybegynder
13. april 2004 - 14:50 #1
Jeg tror ikke du kan løse dit problem, MEN du kan måske omgå det.
Du kan ændre størrelsen på dit vindue ved og klikke oppe i venstre hjørne. (Ikke fullscreen) Her vælger du egenskaber. Vælg fanebladet skrifttyper.
Så er det bare og prøve dig frem med skrifttyper og størrelser...
De fleste brugere kan finde en vindues størrelse de kan leve med.
Avatar billede sugemallen Nybegynder
13. april 2004 - 15:27 #2
Det var jeg godt klar over, men det er ikke en holdbar løsning!
Hvorfor kan man ikke få outlook til at minimiere xal-sessionen, når der kommer en ny mail? Er det ikke et spørgsmål om at afvikle et script i outlook når der kommer en ny mail?
Avatar billede sugemallen Nybegynder
30. juli 2004 - 08:20 #3
VBA-script der minimierer alle vinduer når en mail ankommer, sådan!