Avatar billede matic Nybegynder
31. marts 2004 - 13:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mødelokaler (igen)

jeg fik hjælp her den anden dag til de her mødelokaler i exchange.

der er bare en lille ting der halter det er at jeg gerne vil have mødelokalet til at acceptere automatisk.

dette har jeg prøvet ved at logge på den konto med en outlook der efter gå i funktioner-instillinger-kalenderinstillinger og der under Ressourceplanlægning har jeg sat hak i acceptere automatisk mødeinkaldelser

men det virker kun hvis jeg lader outlook være åben :(

hvordan kan jeg gøre det så jeg ikke skal have en outlook logget ind for hver lokale men at den selv acceptere de møder man sender til den?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. marts 2004 - 14:02 #1
Det er jeg ret sikker på at du ikke kan, da denne ting foregår på outlook niveau om man kan sige det sådan. Jeg har løst problemet således:

Den preson hos mig der administrere/booker lokalerne, har to PC'ere på net, en switch boks så hun kun behøver en skærm og et tastatur. Den ene maskine er lokale bookings maskinen og det er en srlig bruger med meget få rettigheder der er logget på her. Denne maskine står altid tænt med outlook åben.

En ting skal du overveje, hvad med dobbelt bookinger??? hvis alle mødeindkaldelser automatisk accepteres risikere du vel at et lokale der allerede er booket, genbookes af en anden og at denne booking accepteres
Avatar billede matic Nybegynder
31. marts 2004 - 14:06 #2
det er da vildt hvis den ikke kan det
kan det virklig passe at exchange er så langt bag efter lotus på det her område?

jeg havde håbet at outlook havde gemt sine instillinger på exchange serveren da du også kan sige i outlook den skal afslå automatisk overlappende møder og afslå automatisktilbagevendende møder..

jeg håber virklig ikke du har ret ang. det her :(
Avatar billede kedde65 Praktikant
31. marts 2004 - 16:11 #3
Det var dog alligeveel den værste jeg har hørt længe! Selvfølgelig skal Outlook ikke være åben for at det fungerer - vi har selv 4 lokaler, plus diverse biler etc. og de kommmer fint tilbage med svar. Man skal bare huske den lille detalje at når man inviterer ressourcen så skal den stå som en ressource i kalender aftalen. Dvs. hvor du putter dine kollegaer ind som obligatoriske og vagfrie deltagere, så inviterer du din Ressource som en ressource(og ikke som obligatorisk eller valgfri) så virker det upåklageligt!

Hvad angår dobbelt bookinger, så kan det sættes op til at den også automatisk afslår overlappende møder, og afslår gentaget aftaler. Så der burde ikke være grunde til ikke at bruge det...
VH CK
Avatar billede kedde65 Praktikant
31. marts 2004 - 16:15 #4
Bufferzone>> Hvorfor har du iøvrigt ikke bare møde lokalernes mailbox i samme mailbox som booking personen, det ville da lette en stor del af arbejdet for personen, ikke at skulle skifte mellem to maskiner bare for at booke et lokale.

VH CK
Avatar billede matic Nybegynder
31. marts 2004 - 16:39 #5
Kedde65 ok den havde jeg også luret men nu er mine bruger meget teknisk udfordret og det vil helt sikkert være noget der er ballade over at de hvergang skal ind og angive den som en ressource, kan man ikke sætte det på som standard at den her bruger altid er en ressource? og vil det være anderledes hvis jeg bruger en public folder istedet for en bruger?
Avatar billede kedde65 Praktikant
31. marts 2004 - 16:56 #6
Det er kun et spørgsmål om opdragelse... jeg har undervist i det her skidt i flere år efterhånden, og fåret en del ind, der som du siger at der bliver ballade, men på mirakuløs vis lykkedes det hvergang at opdrage brugerne hvergang. Man skal blot huske at være hård og ikke tillade at brugere gør det på anden måde end man har sat som regel i firmaet.

Opdrag dem til at bruge tidsplanen i en ny kalender aftale, så giver det næsten sig selv. Der er intet af det der er så svært at ikke selv de værste brugere kan klare det :-)

Hvad angår at bruge en offentlig mappe istedet, så vil det ikke give andet en ballade kan jeg næsten med sikkerhed love :-)

VH CK
Avatar billede karser Nybegynder
31. marts 2004 - 20:47 #7
>> matic... Men ellers er det helt rigtigt! Man kan ikke, på den måde som du skriver, får Outlook til at svare, uden at være startet og logget på kontoen...

Så skal man bruge "ressource" metoden...

Jeg svarede også på dit andet spm. hvor jeg gav opgav samme svar! Dette fordi jeg selv har haft samme probml.

Det er dog ikke løst uden at gøre som du selv skriver, med at oprette en bruger og logge på med brugeren og sætte "Svar automatisk..." på denne.
Dog har vi flere lokaler, så vi har oprettet én bruger med adgang i de enkelte lokalers kalendere, og har sat denne éne bruger op til at svare på vejne af de enkelte lokaler...
Vi har således en maskine stående og køre, som en slags "mødelokale-svar-server"??
(Dette er en meget langhåret løsning, og vil være mindst lige så besværlig som at lære dine brugere at angive "Ressource" når de booker møder.)
Avatar billede matic Nybegynder
01. april 2004 - 10:44 #8
jeg takker for alle de svar og vil sige at det er lidt nemmer hvis man bruger tidsplanen.

skal jo helst holde den negative holdning til et minumun nu da folk er så sure over vi går fra lotus til exchange 2003 :o)