Avatar billede amix Nybegynder
31. marts 2004 - 12:12 Der er 9 kommentarer

PC Oscilloscope

Hejsa

Jeg er ved at lave en oscilloscope som 'funker' ved hjælp af lydkortet.

Jeg har kigget på en masse oscilloscope programmer, men jeg synes ikke jeg kan gennemskue selve opbygningen (teorien).

Jeg ved at det data jeg kan access'e fra VB er digitalt. Men ellers ved jeg ikke ret meget om det data.

Kunne nogen komme med lidt introduktion. F.eks. hvad er det for noget data jeg kan accesse, hvordan skal jeg aflæse dem og bruge disse data til at lave en PC oscilloscope.

Jeg har ikke brug for kode (jeg har en masse), men for en tekst forklaring af hvorledes en PC oscilloscope virker.

MVH.
Amir
Avatar billede martin_moth Mester
31. marts 2004 - 12:22 #1
Hvad er et "PC oscilloscope" der funger ved hjælp af lydkortet?
Avatar billede martin_moth Mester
31. marts 2004 - 12:22 #2
Jeg ved godt hvad et oscilloscop er, men ikke det du taler om...
Avatar billede martin_moth Mester
02. april 2004 - 15:15 #3
Det var da godt, at man ikke brugte krudt på det spørgsmål...
Avatar billede amix Nybegynder
06. april 2004 - 02:36 #4
Et PC oscilloscope er et oscilloscope som virker ved hjælp af en PC..

Altså, det vil nok være pænt svært for dig at besvare mit spørgsmål hvis du ikke ved hvad en PC oscilloscope - derfor har jeg ikke svaret :-) Sorry.
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2004 - 09:10 #5
fint nok amix

Så prøv at forklar hvad du egentligt spørger om, for som du kan se er der ikke meget aktivitet omkring dit spørgsmål. Det plejer at betyde, at folk ikke ved hvad du ønsker af dem...

"Hvordan et oscilloskop virker" er en ret bred formulering, og skal vi starte ved Adam og Eva, eller hvad specifikt er det at du ikke forstår? Er du i gang med at lodde dit eget oscilloskop sammen, eller hvad er vi ude i? Hvor kommer VB overhovedet ind i billedet - drejer dette spørgsmål sig overhovedet om VB?

Hvis det bare er en generel forklaring på et oscilloskop du eftersøger, så læs  i dette link:

http://da.wikipedia.org/wiki/Oscilloskop
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 16:04 #6
Hmm
Avatar billede martin_moth Mester
11. april 2004 - 16:22 #7
speedo: Øhh - speedo, du har lige placeret 7 svar på 7 forskellige spørgsmål hvor du skriver "hmmm"

?

amix: Enten uddyb dit spørgsmål, eller luk
Avatar billede amix Nybegynder
21. april 2004 - 14:06 #8
Meningen er at sende spænding gennem lydkortet.
Herefter har man et VB program som opfanger denne spænding  - fra lydkortet.
På den måde er det muligt at skabe en PC oscilloskop.
Avatar billede ALS Praktikant
15. januar 2013 - 13:16 #9
Prøv at kik forbi http://www.microtec.dk/contents/da/d28_PicoScope_USB-Oscilloscopes.html
Der er et stort udvalg af PC-baserede oscilloscoper. De mindste modeller er ikke særlig dyre og langt mere anvendelige end et lydkort.