Avatar billede clp Nybegynder
31. marts 2004 - 10:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problemer

Hejsa

Jeg har lige sat en ny 60 GB IBM disk i min computer, men den køre ikke særlig godt, man kan kun læse fra den 4 MB/sec og det er jo ikke særlig meget (ATA100, 7200 rpm). Og skrive til den med 16,9 MB/sec.
Er der nogen der har et forslag til hvad det kan skylles??

clp

P.s. Jeg køre Win XP.
Avatar billede chalde Seniormester
31. marts 2004 - 10:36 #1
Har du aktiveret dma?
Læs her hvordan du aktiverer det http://www.chalde.frac.dk/dma
Avatar billede clp Nybegynder
31. marts 2004 - 10:42 #2
Ja det er aktiveret. Har to andre der der køre fint (en IBM og en maxtor)
Avatar billede nopsen Ekspert
31. marts 2004 - 11:23 #3
Hent IBM's test-program her:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
Den laver en test-diskette som du booter op på, kør en full test på den, så finder du ud af om den er defekt.
Avatar billede clp Nybegynder
31. marts 2004 - 11:35 #4
det har jeg prøvet, og den siger at der ikke er noget galt med disken.
Avatar billede chalde Seniormester
31. marts 2004 - 11:39 #5
Hvad sidder der ellers på samme kabel?
Avatar billede clp Nybegynder
31. marts 2004 - 11:42 #6
lige nu sider der ikke andet end den disk og har også prøvet at sætte den på den anden IDE-kontroler og med et andet kabel.
Avatar billede nopsen Ekspert
31. marts 2004 - 12:00 #7
Bruger du et 80-ledet kabel? kan som regel kendes ved at stikket som skal i bundkortet er blåt.
Avatar billede clp Nybegynder
31. marts 2004 - 12:04 #8
yep
Avatar billede clp Nybegynder
31. marts 2004 - 12:16 #9
Har fået rettet fejlen. Kig ind og slettede Boot-sectoren på disken og oprettede den igen, og det lader til at det har løst problemet.

Men tak for jeres forslag.
Avatar billede clp Nybegynder
26. januar 2006 - 15:25 #10
lukker