Avatar billede kongz Nybegynder
31. marts 2004 - 10:29 Der er 4 kommentarer

Mit norton kan ikke scanne fuldt igennem , hvorfor??

Hej Alle
Står med et stort problem, da jeg har en masse virus og backdoors som popper op, dem finder norton, men  kan ikke lige se om de bliver slettet..
Prøver jeg nu at lave fuld systemscan, stopper den og siger fejl, at den ikke kan gennemføres, hvordan kan jeg repearer dette.?
Har netop installeret zonealarm.. kan det gøre en forskel.=?=
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. marts 2004 - 10:31 #1
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Hent disse to programmer
Først spybot. Installer og opdater. Scan og afhjælp det den finder (markeret med rødt)
Derefter henter du hijackthis og scanner og gemmer loggen. Kopier den herind, så kigger vi på den. Du må ikke fixe noget selv. Det kan gå grueligt galt :O)
Avatar billede kongz Nybegynder
02. april 2004 - 10:40 #2
ok´, her er logen
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:42:31, on 02-04-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\drivers\KodakCCS.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\ZONELABS\minilog.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\system32\qscsdq.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navw32.exe
C:\Documents and Settings\Holm Foto\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micosoft Logon] qscsdq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. april 2004 - 20:30 #3
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm derefter skal du åbne hijackthis. Du skal at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Klik på Fix checkede.

Her er de filer, du skal fixe:

O4 - HKLM\..\Run: [Micosoft Logon] qscsdq.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:

C:\WINNT\system32\qscsdq.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Du må ikke slå systemgendannelse til før vi har sagt god for din log.
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. april 2004 - 23:35 #4
Hvordan går det ?