Avatar billede badboybobby Nybegynder
31. marts 2004 - 01:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

overføre billeder til anden pc?

jeg vil gerne overføre billeder og filer til en anden pc jeg har.
Så fik jeg at vide at den nemmeste løsning var at:

Køb et krydset (crossed) netkabel i en computerforretning (Klart den bedste løsning).

Dette fik jeg at vide i et andet spørgesmål om det samme.

Men skal man ikke OGSÅ have en HUB eller en SWITCH, eller en ROUTER, for at kunne bruge ovennævnte kabel?

Eller kan jeg bare nøjes med kablet?
for jeg har hverkend det ene eller det andet..
Avatar billede doodoo Novice
31. marts 2004 - 01:59 #1
Gør det via USB...
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 05:57 #2
Et krydset kabel er helt fint. Kræver der er netkort i hver pc, så du kan sætte dem i et lille netværk.
Avatar billede jesmoe Nybegynder
31. marts 2004 - 09:21 #3
Sæt ip: 192.168.0.1 netmask til 255.255.255.0 i den ene og 192.168.0.2 netmask til 255.255.255 iden anden maskine og sørger samtidig for at i er medlem af samme workgroup. Når dette er gjort er det bare at forbinde dem begge med dit krydsede kabel, så skulle de 2 computere kunne finde hinanden. Husk også lige at dele mappen, så der er adgang til dem fra den anden computere.
Ps. Ting som firewalls etc., kan godt blokke..så det er altid en god idé at lukke ned for dem.
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej...
Avatar billede badboybobby Nybegynder
31. marts 2004 - 09:56 #4
doodo. via USB. Det lyder nemmere end at skulle rode med ip adresser osv.
SKal man bare komme et stik i fra pc til pc?
Avatar billede badboybobby Nybegynder
31. marts 2004 - 15:51 #5
Nu har jeg købt en mini harddisk med lpads til 256 MB.
Det var nemmest.
Avatar billede badboybobby Nybegynder
31. marts 2004 - 15:52 #6
Men tak for hjælpen alligevel.