Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 00:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre AGP 8x på Sapphire Radeon 9800 Pro

Goddag Eksperter. Endnu en tråd herfra. Jeg har lige fået dette nye grafikkort, og prøver at sætte det så godt op som muligt. Jeg kan desværre ikke ændre på AGP Hastigheden, og jeg er sikker på det er derfor jeg ikke opnår det antal FPS i spil som jeg vil ha. Det har nok noget med mit bundkort at gøre eller settings i bios. Skriv hvis du har erfaring inden for dette område. Mange tak ;)

PC specs:AMD Athlon XP PR2400+
Soltek SL-KT400-C
Performance 512 DDR
Seagate 120 GB 7200 RPM 8.0 MB Cache
Sapphire Radeon 9800 PRO
Thermal Take 400 w psu og Kabinet
Avatar billede d-u-k Praktikant
31. marts 2004 - 00:22 #1
den skulle gerne køre den med 8X, men vil du sæt den op eller ned.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 00:27 #2
Det skal indstilles i BIOS. Men hvis dit bundkort (BIOS) kun har til AGP 4x kan du ikke komme højere, selv om kortet understøtter 8x.
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 00:33 #3
Jeg skal ha det til at køre 8x, men når jeg indstiller det, og genstarter står den stadig bare på fra når jeg kommer i windows igen.
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 00:34 #4
Mit Bundkort understøtter 8x
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 00:51 #5
Prøv lige at se i manual til Radeon 9800 hvor mange volt det skal have på AGP porten, og kontroller dernæst om det står rigtigt i BIOS. Sikkert under Frequency/Voltage Control -> AGP Voltage Ajust
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 00:53 #6
Jeg er igang med at læse nu ;) I manualen, hold dig på :D
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 00:56 #7
I min manual er der kun:
Installing Your VGA Card
Driver installation
Using TV OUT
Using The Online Manual
Troubleshooting Tips..

Intet om hvor hvor mange volts jeg skal have sat i bios :/
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 01:01 #8
Det slår mig bare at der var et lign. spørgsmål for nogen tid siden og at korrekt spænding på AGP spillede ind. Har det kun svagt pr. hukommelse, så ikke 100% sikker.
Står der noget i manual under tekniske specifikationer?
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 01:02 #9
Nej, er igang med at downloade en online specific manual på ati's hjemmeside.. Hvis du kan huske link til det problem ville det være kanon :D
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 01:02 #10
Nå, nej. Der er ingen tekn. spec. iflg det, du har skrevet. Sorry.
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 01:04 #11
Men den siger jo, når man ændre på grafik settings speed at hvis den mener at det ikke er sikkert at sætte kortet på 8x vil den automatisk gå tilbage. måske har det noget med det at gøre.
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 01:25 #12
På denne side kan du læse om mit motherboard, og se at det supporter 4x/8x. Dette er også listen over UPDATES til mit motherboard / bios. Hvis du kan se noget som jeg burde downloade, enten for min egen skyld, eller for at få dette problem løst så skriv lige hvilken. tak

http://www.soltek-computer.de/soltek/download/download_all.php?isbn_st=SL-KT400-C
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 01:26 #13
AGP porten skal have 1.5v li'som ved AGP 4x, så det skyldes ikke det. Læst i artikel om AGP 8x her
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/07/23/2295733
Avatar billede dkken Nybegynder
31. marts 2004 - 01:29 #14
Fornemt, men kan ikke lige se hvad det kan hjælpe. Der er meget læsing der.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. marts 2004 - 01:37 #15
Under nyste BIOS 14-08-2003 står:
2. Fixed AGP 2.0/3.0 has an exclamation mark in Windows O/S.

Hvis du ikke har opdateret til den, bør du gøre det.
Ellers findes ikke behov for at hente andet fra soltek site.

Lad spm. stå - der kommer andre "eksperter" i morgen.