Avatar billede carsten22 Nybegynder
30. marts 2004 - 23:31 Der er 10 kommentarer

Dns og Active Directory fejler

Jeg har opdatered fra win2000 server til 2003. Alt ser ud til at køre OK. Brugerne får deres profil og mine Citrix bruger der er meget afhængige af policy lavet ved hjælp af AD kører uden problemer, men jeg får nedenstående fejl i DNS loggen:

Event Category:    None
Event ID:    4015
Date:        30-03-2004
Time:        22:02:24
User:        N/A
Computer:    NUMMER2
Description:
The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "000020E3: SvcErr: DSID-031B061F, problem 5002 (UNAVAILABLE), data 0". The event data contains the error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 34 00 00 00              4...

Microsoft er ikke til megen hjælp.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. marts 2004 - 23:41 #1
Eneste artikel jeg kunne finde om det er den her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;267855

Artiklen nævner en rimligt kryptisk løsning. Du kan i først omgang prøve at konvertere din zone til en Standard Primary. Dette sætter naturligvis nogle begrænsninger i fleksibilitet og fjerner noget sikkerhed (som de færreste dog benytter). Du bibeholder muligheden for dynamsiske updates.

Prøv det som en temp løsning for at se om det hjælper noget. Andet kan jeg ikke komme i tanke om.
Avatar billede Syska Mester
31. marts 2004 - 00:01 #2
Har du eventuelt prøvet at genstarte lortet, det er MS jo så glade for :-P
Avatar billede serverservice Praktikant
31. marts 2004 - 13:01 #3
Her er en foklaring på dit problem. Findes der evt. SP til 2003? eller kører i ics?
Adrian Grigorof (Last update 2/9/2004):
As per Microsoft: "This problem occurs because Active Directory has a limitation of approximately 800 values that can be associated with a single object. In an Active Directory-integrated DNS zone, DNS names are represented by dnsNode objects, and DNS records are stored as values in the multi-valued dnsRecord attribute on dnsNode objects, causing the error messages listed earlier in this article to occur.". The problem should be resolved by SP2. See Q267855 for more details.

This event has also been reported on DNS servers configured for Internet Connection Sharing (ICS). ICS installs its own DNS proxy service and that is in conflict with the DNS. ICS is not supposed to be used on servers thar run DNS or DHCP.

Some users reported this problem after upgrading Win2K DNS servers to Win2K3
Avatar billede carsten22 Nybegynder
02. april 2004 - 08:09 #4
Harddiskene på serverne kører spejlet, og før opdateringen brød jeg spejlet og lagde den ene disk til side, så jeg kunne vende tilbage til W2k hvis noget gik galt.
Det har jeg gjort, men i den kommende weekend går jeg tilbage til 2003 og prøver jeres svar af.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2004 - 17:00 #5
hvad har du tastet i DNS i TCP/IP ??

/SRV
Avatar billede serverservice Praktikant
20. maj 2004 - 21:51 #6
hvordan gik det - feedback?
Avatar billede carsten22 Nybegynder
28. maj 2004 - 00:01 #7
DannyBoyd har ledt til en løsning af problemet. Lægger du et svar så vi kan få afsluttet ?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 09:27 #8
jepper
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 09:33 #9
Hvad var så fejlen? Var det en ics konflikt?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 09:31 #10
skal vi lukke spørgsmålet -feedback?