Avatar billede itmonster Nybegynder
30. marts 2004 - 20:42 Der er 4 kommentarer

forbinde 2 PC'er med hinanden

Jeg har desktop computer derhjemme og en bærbar til arbejde. Jeg vil gerne kunde forbinde disse med hinanden eftersom jeg ofte har store datamængder med hjem 300 - 400 mb og gerne ville kunne kopiere fra den bærbare over på min desktop. Jeg har i forvejen en "Hub" har jeg ladet mig fortælle hvori min desktop computer i øjeblikket er forbundet til en printer. Hvordan gør jeg lige ....
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 21:00 #1
sæt et almindelig kabel i den bærbare og ind i din hub og meld dem ind i samme arbejdsgriuppe så kan de se hinanden og du rykker filerne over
Avatar billede nmh Nybegynder
30. marts 2004 - 21:25 #2
Det der med "at se hinanden":
Ofte er det nødvendigt at søge på den anden computeres navn.
Hvis du kører win xp, så højreklik på netværksteder og vælg "søg efter computer"
Her indtaster du de anden computeres navn, og den kommer frem.
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
01. april 2004 - 10:27 #3
Der er mange muligheder her, hvilke OS har du på de forskellige maskiner, er nogle af dem i domaine, kører de i samme ip range, og selvfølgelig er der forbundet rigtig til hinanden. Det er alle ting der kan få svaret til at blive anderledes. Så hvis du finder ud af de små ting, bliver det nemmere at svare.
Avatar billede davy Nybegynder
03. april 2004 - 09:15 #4
Hi itmonster

Har du klaret opgaven eller har du brug for hjælp.

davy