Avatar billede hstaunstrup Nybegynder
30. marts 2004 - 20:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke lave defrag

Jeg har W98. Har lige forsøgt at lave en defrag. Der startes fint med "defragmenting file system" men efter ganske kort tid kommer følgende meddelelse "drive´s contents changed - restarting" Og så starter den forfra. Dette gentager sig konstant og til sidst kommer den ikke videre.
Jeg har ikke andre programmer kørende, og har også prøvet med mit modemkabel disconnected.
Nogle gode forslag?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. marts 2004 - 20:37 #1
kør en komplet scandisk med automatisk rettelse af fejl.

prøv derefter at kør defrag igen
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. marts 2004 - 20:39 #2
Hvis rkhdk's råd ikke virker, så prøv at starte op i fejlsikker tilstand, scandisk og defrag. Herefter starter du op normalt og gør det hele en gang til.

Husk at scandisk sagtens kan tage rigtig lang tid.
Avatar billede hstaunstrup Nybegynder
30. marts 2004 - 20:46 #3
> rkhdk: jeg har prøvet at køre scandisk men den vil heller ikke køre.
>bufferzone: det prøver jeg
Avatar billede peet-49 Novice
30. marts 2004 - 20:50 #4
Det er fordi, du har nogle programmer til, at køre i baggrunden, gør det i fejlsikret, som bufferzone foreslår, så er der ikke noget, der forstyrrer.
Avatar billede hstaunstrup Nybegynder
30. marts 2004 - 20:52 #5
hvordan er det jeg starter i fejlsikker tilstand?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. marts 2004 - 20:52 #6
du trykker F8 under opstart af windows
Avatar billede fromsej Praktikant
30. marts 2004 - 21:30 #7
Avatar billede bartfreak Nybegynder
30. marts 2004 - 22:00 #8
en komplet scandisk kan tage hele natten..O)
Avatar billede summer Mester
30. marts 2004 - 22:51 #9
Genstart din computer med Ctrl-tasten nede - vælg pkt.5 og skriv her scandisk/surface eller bare scandisk
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. marts 2004 - 23:40 #10
--->ang defragmentering<---
det ka være en pauseskærm der er sat til at starte efter x antal minutter, så tjek om du har det ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. marts 2004 - 23:48 #11
kom lige i tanke om et trik man ka bruge hvis man ikke gider slå pauseskærmen fra når der skal defragmenteres, lige efter defragmenteringen er startet trykker man på windows startmenuen og la menuen stå udfoldet,så starter pauseskærmen ikke ;)
Avatar billede dewil Nybegynder
30. marts 2004 - 23:49 #12
Har oplevet problemet på maskiner med kunstigt lavet D-drev som ikke kunne defragmenteres. DVS at drevet ikke er lavet ved en rigtig opdeling af harddisk men efterfølgende lavet i windows.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
30. marts 2004 - 23:52 #13
Hvis du vil køre en defrag uden at skulle genstarte i fejlsikret, skal du trykke CTRL + ALT + DEL og afslutte "Explorer"... Derefter trykker du på Windows-tasten og vælger "Filer -> Kør Program" (det kan evt. gøres via CTRL + ALT + DEL menuen)... I feltet "Kør" skriver du "Explorer.exe"...

Så startes windows op igen, men uden alle de unødvendige baggrundsprogrammer som skriver til diskene...

S.R.
Avatar billede hstaunstrup Nybegynder
31. marts 2004 - 08:19 #14
startede op i fejlsikker og kørte scandisk og derefter defrag. Det tog hele natten, men virkede fint. Tak for hjælpen