Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 19:41 Der er 11 kommentarer og
9 løsninger

Afbryder hele tiden

Hejsa

Jeg har webspeed fra TDC. Mit problem begyndte for cirka en måneds tid siden. Min internet forbindelse afbrydes konstant. Jeg har haft en tekniker ude, men han siger at det udvendige ser fint ud. Altså at forbindelsen til TDC er okay. Men jeg bliver konstant smidt af. Er der nogen som kan hjælpe mig ??
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 19:48 #1
kommer der nogle meddelelse når du bliver logget af? for du en ny ip ver gang du bliver smidt af?
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 19:52 #2
Jeg får meldingen at lan-indstillingerne ikke er tilsluttet. Jeg ved faktisk ikke om den giver mig en ny ip hver gang
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 19:55 #3
har du prøvet at reinstalere driverne til dit netkort?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. marts 2004 - 19:59 #4
Se lige om kablet sidder ordentligt :-)
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 20:00 #5
Nej, faktisk ikke. Jeg købte en ny computer for et halvt år siden, hvor der medfulgte et netkort. Jeg satte så bare modemet til dette. Jeg har ikke driverne til dette nedkort, men jeg har det gamle netkort liggende. Måske jeg skulle skifte om på de to ? Men det har jo virket fint i næsten et halvt år, og først begyndt at give mig problemer for en måneds tid siden
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 20:02 #6
lad os lige prøve nogle  ting med det nye.

ved du hvad det netkort du har i nu hedder? så kan jeg lige finde en driver til dig!
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 20:04 #7
Ja, det hedder Intel(R) PRO/100 VM-netværk
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 20:04 #8
Kablerne sidder fint ... det ser ikke ud til at være det problem
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 20:13 #9
har heller ikke snakket om kablerne kan ikke se hvad det skulle kunne gøre.

men hent den nyeste driver her http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=61 og reinstaler drivern
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 20:21 #10
Det er sku da en jungle derinde i Intel .... Jeg kan ikke finde en driver
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 20:28 #11
hvad styrer system kører du med?
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 20:29 #12
så linker jeg helt til den driver du skal hente
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 20:30 #13
det er windows xp professional
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 20:38 #15
Skal jeg afinstallere den "gamle" driver først ?
Avatar billede tgjensen Nybegynder
30. marts 2004 - 20:58 #16
ja det er en god ide men husk det er ikke sikkert det virker det er bare en ide har oplevet det at det godt kan drille
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 21:23 #17
Jeg prøver. Lige nu virker min forbindelse fint, så jeg "tør" ikke gøre noget nu ... Vender lige tilbage senere
Avatar billede morlin Nybegynder
30. marts 2004 - 22:40 #18
Jeg har lige gjort en ny opdagelse. I værktøjslinien nederst til højre er der et ikon  - Lan-forbindelse. Kigger jeg nærmere på denne, står der f.eks at min rettighed udløber 01.04.2004 10.51.34. Betyder dette noget ??
Avatar billede tgjensen Nybegynder
31. marts 2004 - 09:23 #19
hmm det må jeg indrømme at jueg ikke ved så meget kender jeg ikke til tdc webspeed men vis du for  tid ring til deres hotline og spørg dem!
Avatar billede petgo Nybegynder
13. april 2004 - 08:00 #20
Hvor langt er dit kabel fra udtaget til modem'et?

Havde nemlig samme problem, det var godt nok med alm. ADSL fra TDC, hvor jeg havde en lang forlænger fra tlf.stk til modem og fejlen forsvandt med et korterekabel. TDC anbefaler også at kablet sidder først og ikke er mere en 1,5 m!