Avatar billede termie Nybegynder
30. marts 2004 - 17:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET rettigheder på 2003 server

Hej alle

Kan nogen beskrive eller henvise til en step by step anvisning på hvordan man giver sin ASP.NET account, rettigheder på en Win2003 server, til at tilgå wordfunktioner.
(Jeg har fået at vide det kan lade sig gøre)

Og evt. fortælle lidt om fordele og ulemper ved ovenstående, der skal tages højde for at er flere brugere på samme server.

Jeg har prøvet den lette løsning med at give diverse kataloger read/write/execute rettigheder (endda full control). Men det er vist desværre ikke nok.

Jeg får følgende fejlmelding:
FEJL: System.UnauthorizedAccessException: Access is denied.

På forhånd tak.
Avatar billede niemeyer Nybegynder
31. marts 2004 - 13:55 #1
Du skal give accounten "NETWORK SERVICE" (tidligere kendt som "ASP.NET" i Win2K) fulde rettigheder til kataloget, så skulle det spille.

HTH,
Niels
Avatar billede termie Nybegynder
31. marts 2004 - 14:17 #2
Umiddelbart spiller det ikke, men hvilket katalog snakker vi om??
Er det bare kataloget hvor funktionerne kaldes, eller er det også nogle office kataloger, og nogle temp kataloger hvor Word gemmer sine filer????
Skal accounten have Acces og launch permission via DCOMCNFG.EXE??
Avatar billede niemeyer Nybegynder
31. marts 2004 - 15:15 #3
Prøv at kigge på den sidste post in den her tråd: http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/26/131289.aspx

Niels
Avatar billede niemeyer Nybegynder
31. marts 2004 - 15:30 #4
C# Corner har en større "MS Office for .Net" sektion, med links der måske kan hjælpe på vej.

Niels
Avatar billede niemeyer Nybegynder
31. marts 2004 - 15:31 #5
Avatar billede termie Nybegynder
31. marts 2004 - 15:53 #6
Jeg kigger på det senere i aften og/eller imorgen. Men det ser lovende ud da jeg lige skimmede det igennem.