Avatar billede lillefod2001 Nybegynder
30. marts 2004 - 16:49 Der er 6 kommentarer

hjælp til sikkerhedskopiering

hejsa håber i kan hjælpe mig med hvordan jeg laver en sikkerhedskopiering af systemet med en windows xp.. men den er åbenbenbart ikk instaleret på den.. og når jeg vil opdatere en service pakke skriver de at det er en go ide at lave en sikkeredskopiering inden den installeres.. håber i kan hjælpe mig
Avatar billede skhg Nybegynder
05. april 2004 - 23:28 #1
Du finder backup programmet ved at gå ind i Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>Sikkerhedskopiering.

Hvis den ikke er der må du gå ind i C:\WINNT\SYSTEM32 og finde filen der hedder NTBACKUP.EXE.

Dog har du mulighed for at vælge at Service Pack opdateringen skal tage backup selv af de filer den udskifter (meget god ide da man så kan vælge afinstallering i Tilføj/Fjern programmer)

Håber det hjælper dig lidt.
Avatar billede weaponx Nybegynder
05. april 2004 - 23:31 #2
Det er en federe ting at tage sine backups med Norton Ghost, hvor backuppen har den magiske egenskab at den rent faktisk VIRKER og kan INSTALLERES igen bagefter hvis behovet er der ;/

(i kan nok høre at jeg ikke har haft vilde og positive oplevelser med windows indbyggede backup ikke? GG)
Avatar billede weaponx Nybegynder
05. april 2004 - 23:32 #3
I øvrigt har jeg aldrig set en service pack til winxp skabe problemer under installationen, så hvis det var mig villle jeg ikke gide lave noget backup får jeg installerede en service pack.
Avatar billede skhg Nybegynder
05. april 2004 - 23:57 #4
Jeg gætter på at ud fra hans spørgsmål er han ikke just i besiddelse af Norton Ghost.

Men det er nu rigtigt nok hvad du siger.. men det er kun gældende hvis du formaterer din harddisk helt og holdent. Hvis du derimod genopretter backup'en mens den gamle installation stadig er der vil det fungere lige så godt som hvis du havde brugt Ghost på en formateret harddisk.

Ingen grund til at gøre tingene sværere end som så ;)
Avatar billede weaponx Nybegynder
06. april 2004 - 00:13 #5
i hear ya brother ;)
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
06. april 2004 - 00:18 #6
Veritas har en fedt lille tool, "Backup My PC" check det ud - det er ret nice, og kan lave systemstates osv...