Avatar billede coldermars Nybegynder
30. marts 2004 - 15:30 Der er 4 kommentarer

lille spil "Liero AI" vil ikke starte

Hej alle i potentielle svarindhavere
Jeg er en stor fan af spillet Liero til Windows (virker ikke til XP), og nu har jeg endelig fundet en side, hvor nogle nørder har selv har lavet spillet til linux (man kan selv programmere våben og baner). Zip-filen kan downloades fra hjemmesiden:

http://helios.et.put.poznan.pl/~sskowron/liero/download.html

Jeg er nybegynder af "Suse 9.0" (linux), så svaret skal være godt.
Sprøgsmål: Jeg har udpakket zip-filen på "Desktoppen"(skrivebordet) i en mappe. Derefter har jeg prøvet samtlige exe filer (eller hvad det nu hedder i linux), men jeg kan ikke få nogle af dem til at virke. Prøv selv (I vil elske spillet). Håber på et godt og solidt svar til en begynder af "Suse linux 9.0".
Avatar billede odysseus Nybegynder
30. marts 2004 - 19:31 #1
jeg har det til at virke her. Jeg gjorde som følgende:
Download http://helios.et.put.poznan.pl/~sskowron/liero/arch/lierosdl-2.01.tar.bz2
Pak den ud med kommandoen: bunzip2 lierosdl-2.01.tar.bz2
Nu har du en tarfil - den skal også pakkes ud: tar xf lierosdl-2.01.tar
Nu er pakken "installeret". gå ind i mappen og start spillet:
cd lierosdl-2.01
./lieroai

./ betyder at man eksekverer en eksekverbar fil.
Avatar billede odysseus Nybegynder
30. marts 2004 - 19:33 #2
Det var jo egentlig et svar. Du kan enten slette det, du har hentet og rodet med tidligere og starte forfra, eller du kan kigge på filnavnene og se, hvortil du er nået. Hvordan går det med din usb ting?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
30. marts 2004 - 19:35 #3
Liero er et genialt spil... Det har du ret i... Men at det ikke virker i XP??? Har aldrig hørt noget der var mindre sandt... Liero virker fint i XP, men kun hvis du disabler lyd...

Den version jeg har virker upåklageligt uden lyd (det crasher godt nok engang imellem, men det er sjældent), og fordi jeg er en flink fyr kan du hente det her med alle de indstillinger som kræves for at det virker i WinXP Pro:
http://www.rathan.dk/eksperten/liero.zip

S.R.
Avatar billede mdk_2000 Nybegynder
18. august 2004 - 14:34 #4
Liero AI, findes også til windows og virker til xp, det kan hentes på www.megagames.com. Det gamle Liero kan også virke til xp, men så skal man gøre et eller andet så lyden forsvinder.